VLAK SMRTI

Predmet istrage su Ivan Medak i Drago Rogulja

Bionic
Reading

Obojicu je ispitala policija, a Medak se, neslužbeno doznajemo od pouzdanog izvora, pravdao da je odlučio naručiti tekući retardant zbog Vladine odluke o pojačanim mjerama zaštite od požara

Ivan Medak, direktor poslova ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi, te Drago Rogulj, šef ispostave splitskog tima za ekologiju, glavni su predmet istrage željezničke nesreće u kojoj je poginulo šestero ljudi, a ranjeno ih je 55, piše Večernji list

Osnovano se sumnja da je Ivan Medak, poznat po pismu "barba Luki", tj. šefu Sabora Luki Bebiću u kojem mu se žali da još nije postavljen na odgovarajuće mjesto u HŽ-u, preskačući svoje nadređene izravno dogovorio sklapanje ugovora o nabavi tekućeg retardanta. Sporni retardant, tekućina za zaštitu drvenih pružnih pragova od požara, potom je nestručno stavljena na tračnice, doznaje se od izvora bliskog istrazi.

U istrazi se sumnja da se smjesa retardanta trebala pomiješati s vodom u omjeru 1:4, ali to nije učinjeno i retardant je na šine nanesen u ogromnim količinama. U istrazi se doznaje kako je Drago Rogulj osobno upravljao nanošenjem smjese retardanta na tračnice.

Radnici su tijekom nedjelje osposobljavali prugu

Šine su zalivene tom kemikalijom neposredno prije prolasak nagibnog vlaka koji zbog retardanta nije mogao zakočiti te je iskočio iz tračnica.

Večernji je list pak u posjedu ugovora kojim je HŽ Infrastruktura, tvrtka kćer HŽ Holdinga, kupila retardant TG 300 američkog proizvođača od zagrebačke tvrtke Intrade d.o.o koja se primarno bavi prodajom opreme, hrane za kućne ljubimce!

Ugovor je sklopljen 13. svibnja ove godine, a Intrade je na prodaji tekućeg retardanta HŽ-u zaradio 785.000 kuna, bez PDV-a. N

a taj se natječaj bila javila i riječka tvrtka Teh-projekt, specijalizirana za proizvodnju uređaja za zaštitu od požara, nije prošla, a direktor Aleksandar Regent žalio se Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave na rezultat tog natječaja.

On tvrdi da je HŽ Infrastruktura namijestila natječaj upravo za tvrtku Intrade, u vlasništvu Ivana Tomaškovića, jer je specifikacija tog natječaja upućivala baš na tip retardanta koji je nudio Intrade.

- Međutim, iako je HŽ u specifikaciji naveo da se tekući retardant koji naručuju mora miješati s vodom onaj koji su kupili nikako se ne smije razrijeđivati s tom tekućinom - tvrdi Regent.

Možda se upravo u ovoj činjenici krije razlog zašto retardant nije pomiješan s vodom i zašto je nerazrijeđen poprskan po tračnicama. Zanimljivo je i to što Regent tvrdi da je HŽ Infrastruktura na tom natječaju odabrala najskuplju ponudu.

- Ponuda moje tvrtke i jedne tvrtke koja je nudila retardant talijanskog proizvođača, koji je HŽ ranije koristio, bila je sto do dvijesto tisuća kuna jeftinija od Intradeove - tvrdi Regent. HŽ Infrastruktura je još lani, nastavio je, htjela kupiti baš retardant tvrtke koja prodaje opremu i hranu za pse i mačke, ali su im zbog formalnosti propala dva ili tri natječaja.

Vlak će najvjerojatnije završititi u rezalištu

- Žalili smo se jer je HŽ kupio proizvod koji ne odgovara svim propisanim specifikacijama, ali naša je žalba odbijena. HŽ je u natječaju naveo kako se retardant mora nanijeti špricanjem na prugu, ali uopće nije bilo objašnjeno kakav točno sustav za špricanje traže - pojasnio je vlasnik riječke tvrtke koji je na tom natječaju nudio retardant kanadskog proizvođača.

HŽ je to protupožarno sredstvo koristio i ranijih godina, ali ove godine prvi put retardant američkog proizvođača i prvi je put ta tekućina na prugu nanesena strojno.

Odluku o njegovoj kupnji donio je Ivan Medak, a postupak nabave proveo je pak Tihomir Grgac, direktor nabave u HŽ Infrastrukturi. Obojicu je ispitala policija, a Medak se, neslužbeno doznajemo od pouzdanog izvora, pravdao da je odlučio naručiti tekući retardant zbog Vladine odluke o pojačanim mjerama zaštite od požara.

- Pitanje je je li Medak za taj retardant imao ateste, jesu li postojala uputstva za njegovu upotrebu - kaže izvor iz Ministarstva prometa.

Policija je iz HŽ Infrastrukture odnijela svu dokumentaciju oko nabave retardanta. Iako je direktor HŽ Holdinga Zoran Popovac navodno u uskom krugu svojih ljudi bio najavio da će zatražiti i vještačenje nesreće i od inozemnih stručnjaka, što se iščitalo kao pokušaj zataškavanja pravog uzroka nesreće, u HŽ-u su to jučer demantirali. Popovac je, naime, Bebićev kadar baš kao i Medak, pa se javljaju sumnje da će pokušati zaštiti Medaka