EP u Hrvatskoj

Predstavljena kampanja za EU izbore - 'Iskoristi svoj glas, ne daj da ti drugi kroje budućnost!'

29.04.2024 u 12:56

Bionic
Reading

Iako su građanima Hrvatske još uvijek u fokusu parlamentarni izbori i slaganje vlasti, već je krenula kampanja za one druge izbore, na kojima će birati svoje predstavnike u Europskom parlamentu. Iako istraživanja pokazuju da Hrvate zanima sudjelovanje u odlučivanju u Europi, iz EP-a su ipak krenuli u posebnu kampanju kako bi građane dodatno potakli na izlazak na izbore

Građani Hrvatske će, kao i veći dio EU-a, na izbore za Europski parlament izaći 9. lipnja, a nakon prošlotjedne predaje lista Državnom izbornom povjerenstvu, krenula je i službena kampanja.

I dok će u toj kampanji stranke pokušati privabiti brače na svoju stranu, sasvim drugu kampanju provodit će Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj, kojem je u fokusu samo to da građani u što većem broju izađu na izbore.

'Danas naša glavna poruka kampanje dobiva i onaj drugi glavni dio, a to je - iskoristi svoj glas, ne daj da ti drugi kroje budućnost. To je i službeni slogan kampanje EP-a, koja se provodi u svih 27 članica EU-a. Među ključnim porukama EP ističe važnost demokracije i kolektivne odgovornosti svih nas građana da se ona i održi, da se zaštiti. Vjerujemo da demokracija nije samo kolektivno pravo, nego i odgovornost svih nas', poručila je v.d. voditeljice Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj Maja Ljubić Kutnjak.

Prema posljednjem istraživanju Eurobarometra krajem travnja, u Hrvatskoj 61 posto ispitanika kaže da ih zanimaju europski izbori (što je četiri postotna boda više u odnosu na jesen 2023. te čak +24 p.b. više u odnosu na isto razdoblje uoči izbora 2019.), 57 posto građana ističe da bi izašli na izbore da se oni održavaju idući tjedan (+4 p.b. u odnosu na prošlo istraživanje te + 15 p.b. u odnosu na isto razdoblje 2019.), a velika većina građana (83 posto) smatra da Hrvatska ima koristi od članstva u Uniji.

Maja Ljubić Kutnjak Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr

Kada se radi o temama o kojima bi stranke morale govoriti u kampanji, najveći broj građana smatra da se treba govoriti o podršci gospodarstvu i stvaranju novih radnih mjesta, zatim borbi protiv siromaštva i socijalne isključenosti, o budućnosti Europe, obrani i sigurnosti EU-a te borbi protiv terorizma i organiziranog kriminala.

'Ovi će izbori odrediti tko će voditi EU i kako će Unija odgovoriti na vanjske, ali i na unutarnje izazove s kojima se suočavamo, te da ćemo se zajedno suočiti s jednim od najizazovnijih vremena naše generacije. Zato nam je jako bitno potaknuti što je veći broj birača da izađu na ove izbore. Što više birača glasa, to naša demokracija jača', poručila je Ljubić Kutnjak.

Kako bi se ukazalo na važnost izlaska na europske izbore, u kampanji je objavljen i 4-minutni dokumentarni film u kojem različiti naraštaji građana Europske unije ukazuju na važnost slobodnog odlučivanja. U snimanju videa i kampanji sudjelovali su Božidar i Jana Janičković, djed i unuka iz Hrvatske, koji su pojasnili zašto je važno izaći na EU izbore.

Božidar i Jana Janičković Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr

Sadržaj je dio projekta EU: Glas za Europu i realizira se u suradnji s Europskim parlamentom u Hrvatskoj.