poruka iz mostara

Premijer Plenković prokomentirao pitanje vjeronauka u školama

14.09.2020 u 12:08

Bionic
Reading

Premijer Andrej Plenković kazao je u ponedjeljak da ne razumije izjavu pravobraniteljice za djecu kojoj je neprihvatljivo da se vjerski sadržaji u nekim školama prakticiraju izvan vjeronauka, te dodao da bi bilo neobično da u zemlji s toliko katolika, nigdje ne bude ničega.

"Što se tiče sadržaja u predstavama, mislim da živimo u slobodnoj zemlji i da bi bilo zaista neobično da u zemlji gdje imamo toliko vjernika, toliko katolika da sada najedanput nigdje ne bude ničega", kazao je Plenković medijima prilikom posjeta Mostaru.

Kazao je da ne razumije izjavu pravobraniteljice za djecu Helence Pirnat-Dragičević koja se o vjerskim sadržajima izvan nastave vjeronauka u školama osvrnula u inervjuu za Hinu. Rekla je da njezin ured “uočava kao problem da se nerijetko vjerski sadržaji u nekim školama prakticiraju i izvan nastave vjeronauka, npr. prilikom održavanja školskih priredbi” te dodala da to smatraju neprihvatljivim.

Plenković je ustvrdio da ne vidi što bi se time postiglo i da je, dapače, to naša tradicija, praksa i identitet.

“Ja zaista tu ne vidim kako bi moglo biti da i takvih sadržaja nema u predstavama. Ne razumijem tu izjavu”, poručio je Plenković.

Pravobraniteljica za djecu osvrnula se i na probleme s organizacijom nastave vjeronauka u školama pod mjerama zaštite od koronavirusa koje ne preporučuju miješanje razreda, pa neka djeca koja ne pohađaju vjeronauk, ipak prisustvuju nastavi vjeronauka, ali u njoj ne sudjeluju.

  • +11
Andrej Plenković u Mostaru se susreo s biskupima Perićem i Palićem te Draganom Čovićem Izvor: Pixsell / Autor: Denis Kapetanovic/PIXSELL

"Smatramo da se nastava vjeronauka, kao i svakog drugog izbornog predmeta, treba organizirati na početku ili kraju nastave, a predlažemo i uvođenje alternativnog izbornog predmeta za djecu koja ne pohađaju vjeronauk, po uzoru na etiku u srednjoj školi", kazala je pravobraniteljica.

Na to je Plenković poručio da, što se tiče organizacije satnice školskih predmeta, vjeruje da svaka škola vodi računa i da donose pragmatična i za učenika dobra rješenja.