Radnici tvrtke Strabag u utorak su počeli radove na probijanju glavne cijevi tunela Debeli brijeg, čija je dužina 2.467 metara, a dio je radova na izgradnji druge dionice pristupne ceste mostu Pelješac, izvijestili su iz Hrvatskih cesta.
Druga dionica pristupne ceste mostu Pelješac ukupne je dužine 12,1 kilometar, od čega Strabag izvodi radove na dužini od 10,46 kilometara, dok će radove na ostalom dijelu pristupne ceste izvesti tvrtka CRBC u sklopu radova na Pelješkom mostu.
Zajednica ponuditelja koju čine Strabag AG i Strabag d.o.o. je u studenom prošle godine uvedena u posao izgradnje dionice Duboka - Sparagovići/Zaradeže.
Tunel Debeli brijeg, napredjelu Dančanje, pored glavne tunelske cijevi ima i servisnu cijev, a uz njega na toj trasi pristupne ceste izvode se još tunel Kamenice (dužine 499 metara), vijadukt Doli (156 metara) te dva mosta - Dumanja jaruga I (dužine 488 metara) i Dumanja jaruga II (dužine 80 metara).
Iz Hrvatskih cesta navode kako će križanja s postojećim državnim cestama, i to s D8 na predjelu Duboka te D414 na predjelu Zaradeže, biti izvedena kao denivelirana, što će omogućiti veću sigurnost i bolji protok prometa.
Strabag je u posao uveden sredinom studenoga prošle godine, a rok za dovršetak radova je 33 mjeseca. Radovi na izgradnji dionice Duboka - Sparagovići/Zaradeže, odnosno pristupa do postojeće cestovne mreže sa strane kopna i s pelješke strane, vrijedni su 478,3 milijuna kuna (bez PDV-a).
Grčka tvrtka Avax, pak, gradi stonsku obilaznicu, odnosno poddionice Sparagovići/Zaradeže - Prapratno i Prapratno - Doli, ukupne duljine 18 kilometara i ugovorene vrijednosti posla 511,5 milijuna kuna (bez PDV-a).
Avax je sukladno usvojenom vremenskom planu pri dovršetku radova probijanja trase te čišćenja linije zahvata od šiblja i stabala u punoj širini na svim dionicama trase.
Počeli su i zemljani radovi na trasi te pripremni radovi izvedbe portala tunela Polakovica i Supava. Prva poddionica Sparagovići/Zaradeže - Prapratno sadržavat će jedan vijadukt, dok će na drugoj poddionici Prapratno - Doli biti dva tunela i mosta.
Materijal i strojevi dovezeni su na gradilište i spremni su za početak proizvodnje, a očekivani dovršetak ove dionice je 28 mjeseci, navode iz Hrvatskih cesta.
U priopćenju također ističu kako na gradilištu Pelješkog mosta napreduje gradnja stupova sukladno usvojenom vremenskom planu, a trenutno je na gradilištu 614 radnika.
"Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom“, koji sadrži izgradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama te izgradnju obilaznice Stona, sa svim svojim fazama je u punom građevinskom pogonu. Ukupna duljina trase projekta iznosi 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobići će Neumski koridor", podsjećaju iz Hrvatskih cesta u priopćenju.