Ne tako davno imali smo priliku zaigrati vrlo dobri Red Faction: Guerilla, treći naslov u franšizi. Potaknuti dobrim kritikama i prihvaćanjem publike, THQ se odlučio na izradu četvrtog nastavka pod nazivom Red Faction: Armageddon
Prvi Red Faction pojavio se sada već davne 2001. te postao pojam za destrukciju svega lomljivoga u igrama. U originalu i prvom nastavku pod imenom Red Faction II igra je bila FPS, a s Guerillom je postala TPS (third person shooter).
Prema dostupnim informacijama, developeri Volition Inc. odlučili su značajnije promijeniti klasično Red Faction okruženje te se radnja s površine Marsa u potpunosti seli u njegovo – podzemlje. Naime, na površini Marsa konstantno se vode borbe između različitih frakcija, a jedna od njih zove se i 'Red Faction' i predvođena je Alecom Masonom. Uništeni sukobima, ljudi su se povukli u podzemlje kako bi obnovili vlastito društvo.
Ljudi su u tome uspjeli te živjeli u miru neko kratko razdoblje. Naime, njihova aktivnost probudila je zastrašujući organizam u srcu Marsa te je on raširio svoje krake cijelim planetom te kroz njih razmnožio horde aliena.
U tom momentu igrač preuzima ulogu novog protagonista – Dariusa Masona, unuka spomenutog Aleca. Vaša prva zadaća bit će osigurati jedan konvoj od prijetnje, iako narod za nesreću krivi upravo vas - Dariusa.
Činjenica da se Red Faction seli u podzemlje drastično će promijeniti iskustvo koje ste zadobili igranjem Guerille. Guerilla, koja se odvijala na površini Marsa, bila je vrlo otvorena i slobodna igra, gdje nitko nije ograničavao vaše kretanje, a još manje demoliranje susjedovog vrta punog tulipana i tratinčica.
Unatoč ograničenjima zatvorenog svijeta, demoliranje neće biti ništa manje sočno i efektno nego u Guerilli, a u svemu će vam pomagati i oružja koja će sve učiniti još spektakularnijim. Kako su se od događaja u Guerilli izmijenile dvije generacije, tako su i tehnologija i oružje značajno napredovali. Developeri se najviše ponose tzv. Magnet Gunom, oružjem koje je najlakše opisati kao modificirani Gravity Gun iz Half-Lifea 2. Magnet Gun ipak ne radi na principu približavanja nečega sebi pa onda odbacivanja istoga, već na način da jedan projektil lansirate na jedan objekt ili građevinu, a drugi projektil na drugi objekt. Kao rezultat toga, ta dva objekta će se približiti jedan drugome i naravno – pretvoriti u prašinu. Ovaj efekt funkcionira i sa živim protivnicima. Tako možete lansirati komad betona u neman ili neman u neku stijenu. Ili neman o neman. Stvar izgleda fenomenalno. Kako sve funkcionira u praksi, provjerite u video demonstraciji ispod ovog teksta.
Uz Magnet Gun, autori su pripremili i još nekoliko vrlo zanimljivih oružja i itema. Jedan od njih je i Nanoforge, koji se nalazio i u Guerilli, no s obzirom na vremenski odmak, sada je još napredniji i jači. Nanoforge je item pomoću kojega možete obnavljati prethodno uništene objekte koje onda možete koristiti ili kao zaklon ili da biste ih uz pomoć Magnet Guna lansirali u nešto ili nekoga. Još bolje, ako ste pri kraju s healthom, otrgnite dio nekog sanduka Magnet Gunom, uđite u sanduk i onda ga popravite Nanoforgeom.
Iz postojećih gameplay videa, vidljivo je da je Red Faction zamišljen na način da se jednostavno nećete moći obraniti od hordi neprijatelja bez upotrebe okoline. Klasično napucavanje djeluje nekako nezgrapno i neučinkovito, no vrlo vjerojatno s namjerom i tu zaista nema zamjerki s obzirom na to da je korištenje okoline napravljeno toliko dobro.
Osim naoružanja, tu će opet biti robotskih 'odijela' u koja ćete ulaziti da biste mogli činiti veću štetu i na taj način možete koristiti samo klasično napucavanje, no moći ćete doslovno prolaziti kroz objekte koji će se urušavati pod silom vaših udara.
I za kraj želimo spomenuti još jedno zanimljivo oružje – Singularity Cannon koji će nakon ispaljivanja kreirati malu crnu rupu koja će u sebe uvlačiti sve obližnje aliene. Naravno, ni u ovom nastavku neće izostati legendarni ogromni čekić, najprepoznatljivije oružje Red Faction.
Iz Volitiona nam obećaju i raznolikost podzemnih levela, tako da će tu biti klasičnih sivo-smeđih lokacija, ali i ledeno-plavkastih ili pak crvenih ispunjenih lavom.
Za sada dostupne informacije i objavljeni video materijali zaista obećavaju i impresionirali su nas u svakom pogledu. Gameplay u borbama jedinstven je i nevjerojatno fluidan, a vjerujemo i povrh svega – zabavan. Također, pozdravljamo odluku Volitiona da ne idu linijom manjeg otpora te da igru stave u sasvim novo okruženje te predviđamo da će Armageddon biti pravo osvježenje u pomalo ustajalom svijetu pucačina među naslovima poput Call of Dutyja, Medal of Honora i Battlefielda.
Red Faction: Armageddon najavljen je za ožujak 2011. za PC, PS3 i Xbox 360.