Sustav koji vozačima pokazuje koliko slobodnih mjesta za parkiranje ima u pojedinoj ulici predstavljen je predstavnicima članova Hrvatske parking udruge (HPU) okupljenima u Varaždinu na redovnoj skupštini
'Sve članice HPU-a trude se predstaviti neki novitet, pa smo zahvaljujući tome bili prvi u Europi po naplati parkiranja SMS-om, odnosno mobitelom. Sada pak predstavljamo novi sustav koji pomoću senzora detektira parkirana vozila na uličnim parkiralištima te informacije šalje do displeja', veli Tomo Ježovita, direktor Crtorada.
Novi sustav, koji je Crtorad razvijao s tvrtkom Mobilisis pet godina, znatno pomaže vozačima jer omogućava da broj slobodnih parkirnih mjesta u nekoj ulici saznaju s displeja smještenog na njezinom početku, tako da nema potreba ulaziti u ulicu i provjeravati može li se u njoj parkirati ili ne.
'Takav displej smješten je zasada na početku Habdelićeve ulice, a uskoro će biti i u drugim ulicama u središtu Varaždina gdje imamo naplatu parkiranja. To je novitet u Hrvatskoj i nadam se da ćemo ga uspjeti plasirati i izvan naših granica', naglašava Ježovita te dodaje da novi sustav olakšava i rad kontrolora naplate parkiranja.
Krešimir Meštrić iz tvrtke Mobilisis najavljuje nastavak rada na razvoju sustava.
'Gotovo svi danas koristimo navigaciju. Naš je cilj da informacija o (ne)zauzetosti parkirnog mjesta, osim na displeju, bude i u sustavima za navigaciju. Tako će vozač, primjerice, već na ulazu u grad moći saznati gdje je slobodno parkirno mjesto koje je najbliže njegovom odredištu. Takav sustav zapravo smo već razvili u velikoj mjeri jer se bavimo upravljanjem vozilima GPS-om', veli Meštrić.
Sustavom bi, kako dodaje, načelno bilo moguće i rezervirati parkirno mjesto, ali tada bi bilo nužno imati identifikaciju vozila.
'Naš je želja da displeji s informacijama o (ne)zauzetosti parkirališta budu postavljeni na početku svih ulica u Varaždinu do kraja ove ili početka iduće godine. Displeje postavljamo na postojeće automate koje je šteta koristiti samo za ubacivanje kovanica i izdavanje parkirnih karata. Zašto tu ne bi kupovali bonove za telefone, možda se kladili ili nešto slično jer je riječ o prodajnom mjestu koje radi od 0 do 24 sata', veli Ježovita.
Predsjednik Hrvatske parking udruge i čelnik Zagrebparkinga Robert Mišeta novi je sustav ocijenio zanimljivim.
'Danas 75 posto vozača u Zagrebu parkiranje plaća mobitelom, ostali automatima. U Nizozemskoj, koja je tehnološki još naprednija, taj omjer je 55 prema 45 posto. Dakle, i najbolja ideja ovisi o tome kako će je korisnici prihvatiti. Slično je i s podzemnom garažom. Možete napraviti najbolju i najljepšu, ali sve to vam je uzalud ako je vozači ne koriste jer je, primjerice, na lošoj lokaciji', veli Mišeta.
Domaći stručnjaci za parkiranje, kako dodaje, nastoje se okupiti dva do tri puta godišnje na jednom mjestu kako bi razmatrali tekuće probleme, kao i one dugoročnije koji ovise o zakonodavnoj regulativi, tržištu i zahtjevima korisnika.
'Ako, primjerice, Varaždin ima neki problem, onda ga razmotrimo jer uvijek je moguće da se isti ili sličan problem javi i kod nekog drugog. Hrvatska danas ima dobru zakonsku regulativu vezanu uz parking. No ima i problema. HAKOM je nažalost donio odluku o promjeni numeracije za plaćanje parkiranja mobitelom u svim gradovima. Na to se pripremamo kako bi svi gradovi lakše prešli s tro- ili četveroznamenkastih brojeva na šesteroznamenkaste', doznajemo od voditelja podružnice.
Najavljeno izdvajanje Zagrebparkinga iz Holdinga u posebno poduzeće Mišeta ocjenjuje dobrom odlukom.
'To što ćemo opet biti poduzeće dobra je vijest jer Zagreb treba garaže, posebno u središtu grada, koji treba osloboditi pješacima, a za to je nužno vozila ostavljati ispod zemlje', pojašnjava.