Društvena mreža Facebook otkrila je u srijedu da je oko 20 milijuna korisnika Instagrama u Sjedinjenim Državama vidjelo sadržaje koje su kreirali ruski operateri kako bi utjecali na američke predsjedničke izbore 2016.
Ukupno je oko 150 milijuna korisnika Facebooka i Instagrama vidjelo takve sadržaje tijekom 2015. i 2016., rekao je pravni direktor Facebooka Colin Stretch tijekom saslušanja pred obavještajnim povjerenstvom američkog Senata.
To je u posljednja dva dana drugo parlamentarno saslušanje posvećeno ulozi društvenih mreža u kampanji ruskog dezinformiranja.
Na Instagramu, koji pripada Facebooku, oko 120.000 objava stvorili su ruski operateri. Vidjelo ih je 16 milijuna korisnika od listopada 2016. i oko četiri milijuna prije tog datuma, rekao je Stretch.
Tomu treba dodati 126 milijuna korisnika Facebooka koji su vidjeli članke ruske tvrtke Interent Research Agency, povezane s ruskim obavještajnim službama, kako bi utjecali na izbore.
Ukupno je oko 150 milijuna osoba bilo zahvaćeno ruskim dezinformacijama na te dvije platforme, rekao je Stretch.
Twitter i Google također sudjeluju u saslušanju pred senatorima koji su bijesni zbog zakašnjele reakcije internetskih divova protiv lažnih računa i robota kojima upravlja Rusija ili neke druge zemlje.