polovni brodovi

SDP-ovci pozvali Državno odvjetništvo u Jadroliniju: 'Smrdi na pogodovanje'

16.08.2024 u 12:14

Bionic
Reading

Saborski zastupnici SDP-a i gradonačelnici Supetra i Ploča, Ivana Marković i Mišo Krstičević, pozvali su Državno odvjetništvo da preispita nabavku polovnih trajekata za Jadroliniju, koja po njima 'smrdi na pogodovanje i korupciju'

'Brodovi protiv čije kupnje su bili struka i sindikati, pa i predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije kojega je imenovala Vlada, plaćeni su nacionalnim novcem, kojim je lakše manipulirati jer nema europskih tužitelja. Nadamo se da su hrvatski organi dovoljno motivirani da se nakon godišnjeg odmora uhvate ovog posla', rekao je Krstičević.

SDP-ovci su posebno istaknuli slučaj 28 godina starog trajekta 'Oliver' na kojega je, kažu, ukupno potrošeno skoro 15 milijuna eura, zatim broda 'Dalmacija' kupljenog na sumnjivom natječaju na kojemu je - kako su se izrazili - nedostajalo još samo da u njemu i doslovno stoji ime broda.

Trajekt Oliver stigao u Velu Luku
  • Trajekt Oliver stigao u Velu Luku
  • Trajekt Oliver stigao u Velu Luku
  • Trajekt Oliver stigao u Velu Luku
  • Trajekt Oliver stigao u Velu Luku
  • Trajekt Oliver stigao u Velu Luku
    +29
Trajekt Oliver stigao u Velu Luku Izvor: Cropix / Autor: Andela Scepanovic

'Vrlo je problematičan trajekt 'Sveti Duje' koji je plaćen 7,7 milijuna eura i trebalo je ploviti između Splita i Supetra jer ima kapacitet od 230 vozila. Ispostavilo se da taj brod ima svjedodžbu samo za plovidbu u zaštićenom lučkom području, dakle unutar luke, pa je sada prebačen na manje zahtjevnu liniju između Drvenika i Sućurja i kapacitet mu je smanjen na 100 vozila. Legitimno je pitanje kako se to moglo dogoditi', rekla je Markovič

'Zašto se Jadrolinijom upravlja na ovaj način, zašto se kupuju dotrajali brodovi koji su zreli za mirovinu, i to suprotno mišljenju Hrvatskog registra brodova? Koliko su oni zapravo plaćeni i koliko je potrošeno na njihov remont? Sva pitanja postavila sam ministru Butkoviću i prije nedavne tragedije i na njih i dalje očekujem odgovore', dodala je gradonačelnica Supetra.

Ivana Marković
  • Ivana Marković
  • Ivana Marković
  • Ivana Marković
  • Ivana Marković
  • Ivana Marković
    +10
Ivana Marković Izvor: Cropix / Autor: Ante Cizmic / CROPIX

Jadrolinija je, kaže, strateška tvrtka o kojoj ovise životi otočana, kao i turizam, te je prevažna da bi se prepustila 'nesposobnoj i nedorasloj Upravi i Vladi'.

'O tragediji na brodu Lastovo premijer se nije oglašavao puna četiri dana, a bilo bi bolje da se ni sada nije javio. Plenkovićev nastup bio je lišen bilo kakve ljudskosti, pokazalo se da su mu njegov vlastiti ugled i imidž vlade koju vodi važniji od naroda. Zato i jest okružen plaćenicima koji mu govore da je uspješan i lijep', kazala je Marković.

'Predsjednik Vlade Andrej Plenković pokazao je prezir prema tragediji i smrti jer ga ona ometa u ljetnom periodu', dodao je Krstičević.

trajekt_nesreca
  • trajekt_nesreca
  • trajekt_nesreca
  • trajekt_nesreca
  • trajekt_nesreca
  • trajekt_nesreca
    +12
Nesreća u trajektnoj luci Mali Lošinj Izvor: Cropix / Autor: Sandro Puncet

'Lošim i mutnim poslovima flota Jadrolinije postaje sve starija i tako je, nažalost, ugrožena sigurnost putnika i posade, ali i budućnost same tvrtke. Gospodin Butković, koji osobno otvara svaki mostić, vijadukt i podvožnjak, također je danima bježao od javnosti i konkretnih pitanja. Valjda se on i Plenković nisu mogli dogovoriti čiji je izbor David Sopta, direktor Jadrolinije u čijih sedam godina mandata nije izgrađen ili kupljen nijedan novi brod. Prosječna starost flote sve je veća, sve je manje zaposlenih koji rade sve više, ugrožena je sigurnost', upozorava Krstičević.

On smatra da tragedija na brodu Lastovo spada u kategoriju onih koje su se mogle spriječiti, da nije bilo očitog nemara.