Zagrebački holding raspisao je u ponedjeljak javnu raspravu za nabavu rezervnih dijelova za autobuse marke Mercedes i MAN u visini 57,8 milijuna kuna iako je velik broj autobusa u vlasništvu leasing kuća koje su dužne snositi trošak održavanja! No to je, doznajemo, tek uvertira u ono što bi se u četvrtak trebalo dogoditi na sjednici Skupštine Grada
Na nju bi po hitnoj proceduri trebala biti uvrštena točka dnevnog reda o prodaji 44 niskopodna tramvaja u vrijednosti od 532 milijuna kuna, bez PDV-a koji bi se kasnije uzeli u najam od leasing kuća, a dobivenim novcem bi se otkupilo 214 autobusa u operativnom najmu i refinancirao trenutačni dug po operativnom najmu tih autobusa.
Na taj način brigu o održavanju autobusa preuzeo bi ZET , zbog čega je natječaj za nabavu rezervnih dijelova u tako velikom obujmu i raspisan. Iako u službenom odgovoru koji smo dobili od ZGH-a stoji da nabava rezervnih dijelova nije namijenjena za autobuse marke Mercedes i Man koji su u operativnom leasingu, već samo na one koji su u vlasništvu ZET-a, od nekoliko izvora iz ZGH-a i ZET-a doznajemo kako se rezervni dijelovi nabavljaju i za buseve koji će nakon prodaje tramvaja prijeći u vlasništvo ZET-a.
Kao razlog za nabavu rezervnih dijelova u Holdingu kažu da je to zbog toga što 'ugovor za nabavu autobusa, sklopljen 2009, uskoro istječe'. Također dodaju da su 'količine u troškovnicima predviđene količine i ne obvezuju potpisnike okvirnog sporazuma na realizaciju'.
Stavljanjem prodaje tramvaja pred zastupnike u Skupštini, SDP je odlučio zaobići gradonačelnika Milana Bandića čija je suglasnost za obavljanje ove transakcije bila nužna.
Budući da je prošlo mjesec dana otkad je natječaj za prodaju objavljen, a gradonačelnik u međuvremenu nije dao suglasnost, za ovu ideju u SDP-u su počeli tražiti drugi način kako bi u proceduri 'preskočili' Bandića.
'Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba u lipnju 2007. donijelo je zaključak kojim se prihvatio Ugovor o leasingu između Holdinga i UniCredit Leasing Croatia o kupnji 70 tramvaja za 129,4 milijuna eura.
Budući da Poglavarstvo više ne postoji, a dio ovlasti prenesen je na Skupštinu Grada, u Holdingu i SDP-u smatraju da Skupština Grada sada može odlučiti o tome hoće li se postojeći zaključak mijenjati', kazao nam je izvor blizak Holdingu.
Razloge za inzistiranje o provođenju ove odluke u Holdingu pravdaju nepovoljnim ugovorima koji su sklopljeni kada je 214 autobusa kupljeno.
U gradskom komunalnom divu uvjereni su da bi benefiti nakon provođenja odluke bili višestruki kako za Grad tako i za sam ZGH.
'Neposredni efekt za ZGH u prvoj godini bio bi 203 milijuna kuna, a pritisak na gradski proračun bio bi smanjen za sto milijuna kuna. Za pet godina, procjene govore da bi uštede za ZGH bile oko 500 milijuna kuna', napominje naš sugovornik i dodaje da razumije gradonačelnikovo odbijanje ove ideje s pozicije političkog pragmatizma.
'Da nisu izbori, uvjeren sam da bi gradonačelnik prihvatio ovu ideju budući da su i njegovi suradnici već dulje vrijeme upoznati s njom, ali s obzirom na to da se izbori bliže, svatko igra kako njemu paše', istaknuo je naš sugovornik.
Ako se prodaja tramvaja uvrsti na dnevni red ovotjedne Skupštine, nema sumnje da se može očekivati vatrena rasprava, ali treba imati na umu da u vrijeme kada su autobusi nabavljeni i ugovori potpisani, Bandić i SDP bili su na istoj strani upravljanja Holdingom i Gradom.