Diljem Jadrana provodila se druga ovosezonska akcija pojačanog nadzora sigurnosti plovidbe. Njome se želi upozoriti na važnost pridržavanja pravila kako bi se zaštitili svi sudionici pomorskog prometa, a posebice u ovo vrijeme kada je u Jadranskome moru mnogo domaćih i stranih plovila. Kontrolirala se valjanost brodskih svjedodžbi i dokumenata, broj članova posade i svjedodžbe o njihovoj osposobljenosti, kao i glisiranje preblizu kopnu, što je i jedan od najčešćih prekršaja
U Dnevniku HTV-a s kapetanom Sinišom Orlićem, ravnateljem Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture razgovarala je novinarka Zrinka Grancarić. Komentirao je pomorsku nesreću koja se dogodila neposredno prije početka Dnevnika. Pokraj Unija potonula je jahta.
'Za sada znamo da nitko nije nastradao i da nema onečišćenja mora. To je najvažnije, a sljedećih dana ćemo provesti istragu', naglasio je. Komentirao je i nesreću kod rta Kamenjak u kojoj je poginula jedna njemačka državljanka. 'Sve treba ispitati detaljno, ne možemo prejudicirati kad će biti gotova istraga. Slučaj vodi DORH', rekao je.
'Danas je bila još jedna akcija na moru. Na sjevernom i srednjem Jadranu bila je olujna bura pa su naša plovila bila više zauzeta sa spašavanjem nego s kontrolom. Rezultati su otprilike isti kao prije dva tjedna. Pregledano je 400-tinjak plovila. Utvrđeno je oko 170 prekršaja i ukupna cifra koju ćemo naplatiti je nešto preko 400.000 kuna', istaknuo je.
Problemi sa SUP daskama
Rekao je da je jako teško reći kako spriječiti nesreće sa SUP daskama. - To je kao problem koji ima HGSS kad netko ide s japankama na Biokovo. Zašto netko ukrca svoje dijete na SUP i onda ide s obale do susjednog otoka - teško je reći. Najgore je što to nisu nautičari. Imamo kanale kako do njih doći. Ovo su obični kupači, plovila koja se ne registriraju, ne moraju prijaviti, kazao je.
'Prema ovim brojkama ispada da je preko 20 posto pregledanih plovila bilo u prekršaju. Svjesni smo toga i pokušavamo ljeti biti što više na moru, međutim sam posao ljudi koji u lučkim kapetanijama zajedno s policijom kontroliraju sigurnost plovidbe je takav da su u jednom dijelu posla vezani za urede. Pokušavamo ih što više rasteretiti tog uredskog dijela i što više ih slati na more', rekao je.
'Mi imamo 36 plovila prosječne starosti i preko 20 godina. To su plovila koja izlaze u plovidbu kad sva ostala ulaze u luku. Naravno da se događaju često kvarovi. S godinama je toga sve više i troškovi održavanja su sve veći. U sljedećih 5 godina mislimo promijeniti flotu. Sljedeće godine bi ih bilo 12. Novost je i da bi krenuli s institucijom dobrovoljca na plovilima lučke kapetanije. Mi imamo 2,3 člana po plovilu, europski standard je 5. Dio koji nedostaje popunio bi se s dobrovoljcima koji bi bili obučeni i opremljeni. Jako bi nam dobro došli u akcijama traganja i spašavanja', istaknuo je.