Umirovljeni brigadir Ivan Selak u emisiji Nedjeljom u 2 HRT-a detaljno i emotivno opisao avionsku nesreću koju je preživio 1991. tijekom službe u Bihaću te je govorio o svojem preletu u Hrvatsku 1991. te aktualnom ministru obrane
Na početku emisije Selak je ispričao kako je postao pilot, kako su se njegovi roditelji protivili tome, a da ga je 'spasio' stariji brat. Sve je počelo, ispričao je, kada je kao dječak vidio dva aviona kako lete iznad njegova sela.
'To je nevjerojatno da dijete od pet ili šest godina tad zaželi biti gore. Sav moj život se od tih pet, šest godina sveo na to da ću biti pilot. Moji roditelji nisu htjeli potpisati da uopće idem na preglede za vojnu školu. No, moj stariji brat ih je 'prisilio' da me puste. Mi nismo bili bogati. Više smo bili siromašni nego bogati. Međutim, moji jadni roditelji su tijekom te četiri godine srednje škole skupljali novac da plate tu vojnu školu', rekao je Selak, koji je do 15. svibnja 1992. bio pripadnik Vazduhoplovstva JNA, kada je, zajedno s kolegom Ivicom Ivandićem preletio u Hrvatsku s dva aviona MiG-21. U emisiji je emotivno opisao nesreću koja se dogodila 5. listopada 1991., a u kojoj su dvojica putnika u avionu Utva poginula, a on je preživio s po život opasnim opekotinama.
'Za mene to nije bila zrakoplovna nesreća, ja sam doživio zrakoplovnu sreću. Nažalost, dvojica mojih kolega zaista su doživjeli zrakoplovnu nesreću', rekao je Selak i opisao kako se u kabini aviona pojavio dim, a zatim i eksplozija, te kako mu se zapalio gornji dio tijela. Vatru je, kaže, gasio valjajući se po zemlji.
'Bolovi su bili toliko jaki da bih se ja, da sam imao pištolj, ubio. Ne znam postoje li gori bolovi od bolova kad vam izgori glava', rekao je Selak. Nakon nesreće prebačen je u Vojnomedicinsku akademiju u Beogradu, a preživio je unatoč tome što su liječnici u više navrata procjenjivali da se neće izvući. Prvo su liječnici iz Bihaća rekli kako neće preživjeti transport do Beograda, a zatim su mu u Beogradu rekli da mu ne mogu pomoći.
'Na mjestima gdje su opekotine ne dozvoljavaju da vam se počinju stvarati kraste, nego ih gule. To je bio užas. Prvi dan, to prvo jutro koje sam doživio u bolnici na VMA, zahvalan ću biti do groba tim doktorima. To je vrištanje koje vi čujete u šok sobi od svih koji su tamo. Vrištao sam i ja, prvi dan. Drugi dan više nisam prozborio nijednu', rekao je Selak i dodao da mu je, onog trenutka kad se prvi put pogledao u ogledalo, prestala volja za životom.
'To nije bilo ljudsko biće, eto. Tako sam izgledao', opisao je.
Na neizravne optužbe aktualnog ministra obrane Marija Banožića da je početkom rata borbeno djelovao protiv Hrvatske, a ministar je u tom kontekstu spomenuo bombardiranje njegove kuće i samostana u Vinkovcima, Selak je rekao kako je uvijek kad je letio bombe ispuštao 'u rijeku ili u šumu'.
Za remont MiG-ova 21 koji je napravljen u Ukrajini Selak kaže kako je napravljen izuzetno kvalitetno i profesionalno, koliko je bilo moguće.
'A da li su dijelovi koji su ugrađeni u avione iz Trnskog, Španskog ili Jakuševca, uopće me ne zanima. Kad moj glavni inženjer kaže 'ugrađeni dio je provjeren na zemlji, provjeren pod radom motora, idi ga provjeri u zraku', za mene je to to, a ne da mi vojna policija određuje da li je nešto na avionu ispravno ili nije. To ima 'only in Croatia'. Vojna policija se dodiruje točaka tehničke ispravnosti ili neispravnosti a zrakoplovni inženjeri dežuraju na porti Zrakoplovne baze Pleso. Sramota', kaže Selak.
Umirovljeni pilot poznat je i po tome što često kritizira ministra Banožića, a nije ga poštedio ni danas.
'Taj čovjek je potpuno nesposoban za funkciju koju obnaša. Nije da samo ja to kažem. S kim god sam razgovarao, identično misle. Taj čovjek ne bi bio ministar obrane ni jednu minutu da nije protiv njega predsjednik Zoran Milanović. On je potpuno nesposoban, nekompetentan, ne zna ništa o ministarstvu obrane. I ne čudi me, bavio se nekim turizmom i lovom. Bavi se i dalje s tim, svaka ti čast, u tome si možda dobar, u drugim stvarima nemaš blage veze', rekao je Selak.
>>> Cijelu emisiju Nedjeljom u 2 možete pogledati u nastavku.