Unatoč tome što se već 15 godina korištenje autocesta u Sloveniji naplaćuje vinjetama, česte dnevne migracije, ali i veliki broj stranih putnika u tranzitu kroz tu zemlju stvaraju enormne gužve na pojedinim autocestama. Nakon dugo godina planiranja, slovensko državno poduzeće za upravljanje autocestama Dars povuklo je prvi potez u obuzdavanju tih gužvi
Naime, iz Darsa su za Radio Sloveniju potvrdili da su podnijeli zahtjev za okolišnu dozvolu za proširenje štajerske autoceste od Ljubljane prema Mariboru, a do kraja mjeseca isti zahtjev će biti podnesen i na primorskoj autocesti prema Kopru i Italiji.
Riječ je o velikom zahvatu u sklopu kojega će treći, zaustavni trak dionica između Ljubljane i Domžala na štajerskoj, odnosno Ljubljane i Vrhnike na primorskoj autocesti, biti prenamijenjen u vozni.
Predviđena je potpuna obnova dotrajale kolničke konstrukcije, preuređenje parkirališne trake u treći prometni trak širine 3,5 metara te izgradnja parkirališta. Slijedom toga će se lokalno proširiti nasip trupa ceste. Za objekte premošćivanja predviđena su odgovarajuća proširenja i sanacija oštećenih dijelova.
U potpunosti će se rekonstruirati i neki čvorovi poput Sneberja, gdje će se preurediti sustav odvodnje, cestovna rasvjeta, elektro i telekomunikacijske instalacije, kanalizacija, optička kabelska mreža, zaštita postojećih vodoopskrbnih prijelaza, fekalna kanalizacija i plinovod. Nadogradit će se i zaštita protiv buke te preurediti prometna signalizacija uz povećanje razine preglednosti.
Dobiju li okolišnu suglasnost, natječaj bi trebao biti pripremljen u proljeće 2024, a bude li išlo po planu, radovi bi mogli početi za dvije godine, 2025. Odvojat će se u nekoliko faza i trajati, kažu, nekoliko građevinskih sezona.
Troškovnik ovih radova također je još uvijek nepoznat. Prethodni ministar infrastrukture u vladi Janeza Janše, Jernej Vrtovec, na početku svog mandata 2020. uvjeravao je da će treći trak biti gotov do kraja 2022. Troškovi izgradnje trećeg traka tada su trebali iznositi nešto više od 36 milijuna eura.