Vikend je bio u znaku prvog Croatia Rallyja. U vrijeme pandemije najbolji svjetski vozači rallyja došli su u Hrvatsku. Utrka se prenosila u 150 zemalja. WRC godišnje gleda 800 milijuna ljudi. Zbog njega se probudio turizam i napunili zagrebački hoteli. Već godinama ATP turnir Umag i Snježna kraljica promoviraju Hrvatsku i stvaraju sliku turističkog i sportskog odredišta
O tome koliko sportski događaji znače za promidžbu hrvatskog turizma u emisiji Otvoreno, urednika i voditelja Damira Smrtića, govorili su gosti Krešimir Šamija, ravnatelj Uprave za sport Ministarstva turizma i sporta; Daniel Šaškin, predsjednik organizacijskog odbora Croatia Rallyja; Tomislav Poljak, direktor Plava Laguna Croatia Open Umag; Vladimir Miholjević, direktor Međunarodne biciklističke utrke CRO RACE te Dubravko Šimenc, specijalist koordinator u Odjelu za posebne marketinške projekte HTZ-a.
Predsjednik organizacijskog odbora Croatia Rallyja Daniel Šaškin kaže da može, sada kada je sve gotovo, reći da je zadovoljan.
'Zadovoljan sam, pogotovo s našom ekipom. Dugo smo ovo pripremali, borili se, lobirali i eto na kraju nam se posrećilo, odnosno dobili smo šansu i iskoristili smo je. Kao što vidite komentari su fantastični, pohvale stižu sa svih strana, ja vjerujem da smo odradili jako dobar posao. Postoje neke sitnice koje smo mogli bolje odraditi, nešto smo naučili, idemo dalje', poručio je.
Kaže da je Croatia Rally krenuo 1974. godine i ove godine je prvi puta bila svjetsko prvenstvo.
'Dugo je bilo europsko prvenstvo, utrka je rasla kroz godine. Sad će zauvijek pisati da je pobjednik 2021. bio Ogier', istaknuo je Šaškin dodavši kako je u organizaciji ovog događaja sudjelovao velik broj ljudi. Rekao je kako su se godinama pripremali za dovođenje Svjetskog prvenstva u reliju u Hrvatsku.
Ravnatelj Uprave za sport Ministarstva turizma i sporta Krešimir Šamija čestitao je Danielu Šaškinu i cijelom organizacijskom odboru na uspjehu u organizaciji Svjetskog prvenstva u reliju u Hvatskoj u uvjetima pandemije.
'Ovo je jedna nemjerljiva promocija, brojke smo čuli. Ovo je spoj turizma i sporta. U prilogu smo vidjeli izjavu jednog člana ekipe koji je rekao da će svojim prijateljima preporučiti dolazak u Hrvatsku. Mislim da se Hrvatska pokazala kao izuzetan organizator još od Europskog prvenstva u rukometu, Svjetskog prvenstva u rukometu, WRC-a, Snježne kraljice... Mi smo ove godine financirali 16 velikih sportskih manifestacija, u proteklih je 6 godina ukupno 117 milijuna kuna uloženo u više od 70 manifestacija', otkriva Šamija.
Dubravko Šimenc, specijalist koordinator u Odjelu za posebne marketinške projekte HTZ-a je rekao kako je od prvog dana upoznat s projektom dovođenja Svjetskog prvenstva u reliju u Hrvatsku i da je svjestan o kojim se brojevima tu radi.
'Podsjetit ću da je Snježna kraljica ove godine, dakle u pandemijskoj godini, otprilike oko 20 milijuna eura je ta snaga te utrke u Zagrebu. To su ti brojevi koji su važni', rekao je. Kaže kako HTZ već godinama prepoznaje sportske destinacije kao turističke destinacije.
'Godinama ova vlada, u suradnji s direktorom HTZ-a, prepoznaje velika sportska događanja u projektu Sportska Hrvatska. Javni poziv za ovu godinu je u tijeku i traje do 5. svibnja, u tom su pozivu top događanja i to ne samo sportska već i kulturna, glazbena, povijesna i bit će suradnja, kao i svih prijašnjih godina, s vrhunskim sportašima', najavio je Šimenc.
Direktor Plava Laguna Croatia Open Umag Tomislav Poljak kaže kako je otac umaškog ATP turnira Slavko Rasberger, koji ga je pokrenuo u uvjetima koji su nam nezamislivi, pokrenuo jedan val koji se do danas nije zaustavio.
'Sinergija sporta, turizma i lokalne zajednice u Umagu je vrlo bitna. Umag i turnir žive zajedno, tako je bilo proteklih 30 godina u kojima smo se mukotrpno probijali, a i danas kada imamo poziciju u ATP kalendaru na koju smo izuzetno ponosni i kada imamo određeni image koji želimo održavati, surađivati sa sve boljim igračima. Mislim da radimo dobar posao', rekao je Poljak.
Vladimir Miholjević, direktor Međunarodne biciklističke utrke CRO RACE, kaže da je od pokretanja utrke kroz Hrvatsku 2015. godine naglasak bio na promociji Hrvatske kao turističke destinacije, a samim time jedan od glavnih sponzora bila je Hrvatska turistička zajednica.