Pad zrakoplova u Francuskoj
Izvor: Reuters / Autor: Reuters
Pad zrakoplova u Francuskoj
Izvor: Reuters / Autor: Reuters
TRAGEDIJA U ALPAMA
Spasilački timovi helikopterima su prebačeni u zabačeno područje francuskih Alpa, mjesta pada zrakoplova A320 njemačke kompanije Germanwings u kojem je poginulo 150 ljudi, no prve informacije s terena govore da se ne može ništa učiniti, prenosi u utorak dpa
'Nažalost, ništa nismo mogli učiniti. Na području pada zrakoplova nema se što vidjeti, tek manji ostaci. Zrakoplov se potpuno raspao', kazao je visokogorski planinski vodič Jean-Louis Bietrix koji se pridružio potražnim i spasilačkim ekipama.
Lokalni zastupnik Christophe Castaner, koji je to područje naslijetao helikopterom s ministrom unutarnjih poslova Bernardom Cazeneuveom, poslao je poruku da su 'prizori zastrašujući'.
'Užas. Nema ničega osim ostataka zrakoplova i tijela. Zrakoplov je potpuno uništen', napisao je Castaner na Twitteru.
Područje pada Airbusa 320 na 2000 metara nadmorske visine 'češlja' oko 350 vatrogasaca, 300 vojnika, 10 helikoptera i jedan vojni zrakoplov, a pomoć u prikupljanju tijela ponudili su SAD i Rusija.
U zrakoplovu na letu od Barcelone do Dusseldorfa poginulo je 67 njemačkih državljana, 45 Španjolaca i jedan Belgijanac. Mežu žrtvama je 16 učenika i dvoje učitelja iz gimnazije Joseph Koenig iz zapadnog njemačkog grada Halterna koji su bili na jednotjednom programu razmjene u Barceloni.
Za sada se ne zna uzrok pada A320, a prema sigurnosnim službama, u ovom trenutku ništa ne ukazuje na teroristički čin.
Pronađrna crna kutija predana je istražiteljima koji će je pomno analizorati.
'U ovom trenutku smatramo da je riječ o nesreći, a sve drugo bilo bi nagađanje', kazala je Heike Birlenbach, potpredsjednica Germanwingsa, u vlasništvu grupacije Lufthansa.
Let 4U 9525 trebao je poletjeti iz Barcelone u 9:35, ali je pomaknut za 10:01. U Dusseldorf je trebao sletjeti u 11:55.
Glavni direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann je kazao da je zrakoplov u 10:45 letio na visini od 12.000 metara, ali je nakon minute napustio tu visinu. Prije nego je udario u strmu alpsku padinu zrakoplov je ponirao punih osam minuta. Francuski kontrolori leta izgubili su kontakt sa zrakoplovom u 10:53 na visini od oko 2000 metara. Francusko civilno zrakoplovstvo je priopćilo da posada nije uputila poziv za pomoć. Pilot zrakoplova radio je za Lufthansu 10 godina i imao je 6000 sati leta s Airbusom.
UPDATE #Germanwings Crash: an other photo showing how strong the impact was http://t.co/wFg8KTSve2 pic.twitter.com/Qqir8RL9Ig
— AirLive.net (@airlivenet) March 24, 2015
Slijedi kronologija posljednjeg dana zrakoplova, na temelju informacija dobivenih od dužnosnika i od zrakoplovne tvrtke.
6.48 sati - Airbus A320 uzlijeće iz Duesseldorfa sa 122 putnika na letu prema Barceloni. Tijekom leta nisu uočeni nikakvi problemi.
10.01 sati - Uskotrupna letjelica s dva motora polijeće iz Barcelone na povratku u Duesseldorf s 26 minuta zakašnjenja.
10.45 sati - Zrakoplov doseže visinu krstarenja, prema navodima Germanwingsa. U to vrijeme vremenski su uvjeti dobri.
10.46 sati - Zrakoplov se opet počinje spuštati, što traje osam minuta i nije dogovoreno s kontrolom leta. Letjelica se spušta oko 900 do 1,200 metara u minuti, što je usporedivo s kretanjem prilikom slijetanja, objavio je Flightradar24, internetski portal koji pruža informacije o letovima u realnom vremenu.
10.53 sati - Let 4U9525 nestaje s radara u trenutku kad se zrakoplov nalazio na visini od 1,800 metara. Pao je oko 100 kilometara sjeverozapadno od Nice.
11.30 sati - Zračna luka Duesseldorf dobila je vijest da je letjelica nestala s radara, izjavio je glasnogovornik zračne luke.
11.55 sati - Zrakoplov je u tome trenutku trebao sletjeti u Duesseldorf. Umjesto toga, rodbina i prijatelji putnika bivaju smješteni u zaštićene zone u zračnim lukama Duesseldorf i Barcelona.
13.00 sati - Njemački savezni ured za civilnu zračnu plovidbu najavio je osnivanje krizne skupine.