S uvođenjem eura kao valute splitska je gradska vlast, odnosno dvije njene komunalne tvrtke, odlučila 'zaokružiti' cijene nekih komunalnih usluga i to, kako tvrde, na način da idu u prilog samim građanima. Pojednostavljeno: poskupljuju gradska parkirališta, pojeftinjuje javni prijevoz
Kako je tportalu potvrđeno, cijene gradskih parkinga korigiraju se na više iznose koji će u zimskom režimu slični današnjima, jedan euro u prvoj zoni, dok će u ljetnom periodu sat vremena parkiranja stajati 1,5 euro. Posebna stavka jest parkiralište na samoj Rivi koje će značajno poskupjeti: sa sadašnjih 15 kuna (oko dva eura) za prvih sat vremena i 20 kuna za svaki idući sat na neznatno više u zimskom periodu (dva eura za prvi, tri eura za idući sat).
No od svibnja do rujna parkiranje na Rivi stajat će 4 eura za prvih sat vremena i čak 5 eura za svaki idući.
'No većina drugih cijena zapravo ostaje ista: ne poskupljuje parkiranje u javnim garažama, niti se mijenja cijena stanarskih pretplata', objasnili su za tportal u gradskoj tvrtki 'Split parking'. Ondje ponovno najavljuju intenziviranje gradnje novih javnih garaža u različitim gradskim četvrtima: jedna se upravo počela graditi, druga je na redu za otprilike tri mjeseca, a još nekoliko ih je u planu.
Paralelno s poskupljenjem parkiranja pojeftinjuje javni prijevoz: mjesečna karta za prvu zonu koja je donedavno stajala 290 kuna ubuduće će Splićane koštati 30 eura, dakle oko 226 kuna. Razliku od stvarne cijene koja je postavljena na 35 eura, dakle tih pet eura, tvrtki 'Promet' subvencionirat će se iz gradskog proračuna.
Upravo ova tvrtka nedavno je implementirala novi sustav 'ticketinga', pa je kartu za gradske autobuse moguće kupiti na više različitih načina - na 'kartomatima', putem mobilne aplikacije, na 'prepaid' karticama i slično. One će neznatno pojeftiniti sa sadašnjih osam kuna na okruglih jedan euro.
'No karta kupljena kod vozača poskupjet će na dva eura', kaže za tportal direktor ove gradske tvrtke Miroslav Delić, objašnjavajući da time žele rasteretiti same vozače i izbjeći stvaranje gužvi i kašnjenja autobusa.
Tvrtka 'Promet' proteklih godina je potpuno restrukturirana i iz kroničnog gubitaša postala samoodrživa. Dramatično je smanjen ukupan broj zaposlenih a istovremeno povećan broj vozača, te je iz europskih fondova nabavljeno stotinu novih autobusa.
'Obavili smo sve pripreme i za nabavku električnih autobusa, pa sada čekamo otvaranje natječaja. Za početak ciljamo na deset takvih autobusa zajedno s kompletnom pratećom infrastrukturom', dodaje Delić.
U prvoj polovici iduće godine provest će se velika anketa među građanima, ali i javna rasprava po svim gradskim četvrtima kojima će se utvrditi želje i potrebe za izmjenama trase gradskih autobusa ili eventualnim uvođenjem novih linija. Nakon toga slijedi reorganizacija kompletne mreže javnog prijevoza u Splitu, koliko to bude tehnički moguće i održivo, ali i implementacija kompletnog plana urbane mobilnosti u gradu.
Za početak se provodi prvi logičan korak za smanjenje gužvi: skuplje parkiranje, jeftiniji prijevoz autobusom.