Digitalni glazbeni servis Spotify objavio je u petak kako će suspendirati političko oglašavanje početkom 2020. Najpopularniji plaćeni streaming servis Spotify, koji je u listopadu imao gotovo 141 milijun korisnika, rekao je kako će suspenzija vrijediti i za ekskluzivne podcaste Spotifya.
Spotify je donio odluku dok se zahuktava kampanja za američke predsjedničke izbore 2020. Online platforme, uključujući Facebook i Google suočavaju se s rastućim pritiskom da kontroliraju širenje dezinformacija na svojim platformama te da zaustave političke reklame koje sadrže lažne ili varljive navode.
Twitter je zabranio političko oglašavanje u listopadu prošle godine, a Google je rekao da će onemogućiti oglašivačima da targetiraju konzumente korištenjem podataka, poput javne evidencije glasača i političkog opredjeljenja.
"Naši procesi, sustav i alati u ovom trenutku nemaju nužnu razinu robustnosti da odgovorno odobrimo i pregledamo taj sadržaj", rekla je glasnogovornica Spotifya za Reuters. "Razmotrit ćemo ovu odluku, s nastavkom razvijanja naših mogućnosti", rekla je.
Spotify je prihvaćao političke oglase jedino u SAD-u. Odluka Spotifya obuhvaća političke skupine, kandidate za političke dužnosti, izabrane i imenovane dužnosnike, političke stranke, stožere kampanje, kao i sadržaje koji zagovaraju ili govore protiv tih entiteta.
Spotify će također onemogućiti oglase koji zagovaraju izmjenu zakonodavstva. Odluka se ne odnosi na oglase treće strane na Spotifyu.