Amazon je početkom tjedna objavio da unaprjeđuje svoju uslugu za slušanje glazbe Amazon Music. Servisu je moguće besplatno pristupiti putem iPhonea, iPada, Androida, Amazon Fire TV-a i putem web preglednika
Amazon širi svoju uslugu za slušanje glazbe, pruživši pristup i korisnicima koji ne koriste Prime, Amazon Music Unlimited ili Amazon Echo, a cilj im je Spotifyjevo tržište koje trenutno obuhvaća preko 248 milijuna korisnika. Kompanija je više detalja o usluzi objavila u ponedjeljak, objasnivši što točno dobijaju korisnici koji ne plaćaju pretplatu.
'Korisnici koji još nemaju Prime ili pretplatu na Amazon Music Unlimited sada mogu uz podršku reklama slušati selekciju najboljih stanica Amazon Musica.' piše u službenom blogu.
Kompanija trenutno nudi nekoliko zasebnih razina plaćanja za korisnike koji slušaju glazbu. Korisnici Amazon Primea imaju pristup preko 2 milijuna pjesama, a nudi se i Amazon Music Unlimited, mjesečna pretplata od 7.99 dolara za Prime ili 9.99 izvan Primea. Plaćene iteracije usluge imaju širu bazu pjesama i potpuno su riješene reklama.
Kompanija je, podsjetimo, do nedavno svoju glazbenu uslugu nudila u sklopu Alexa ili Echo uređaja, s time da je slušanje često bilo prekidano reklamama.
Amazonova nova objava nalaže da kompanija kreće u rat protiv Spotifyja. Svjetski poznata streaming usluga (koja nakon optimističnih prošlogodišnjih najava dan danas nije dostupna u Hrvatskoj) ima 113 milijuna pretplatnika, dok besplatnu verziju koja u sebi ima reklame sluša 248 milijuna korisnika.
Spotifyjev besplatni mod i dalje je razvijeniji od Amazonovog, dijelom zato jer pruža slaganje posebnih listi pjesama i mogućnost reprodukcije na zahtjev putem laptopa ili stolnih računala.
Reakcije na burzi
Spotifyjeve dionice pale su za 5 posto nakon što su investitori burno reagirali na agresivni Amazonov potez. Spotify, naime, trenutno vodi globalno tržište streaming glazbe, nadjačavši Apple Music.
Amazon i Spotify pred sobom imaju izazove - dijelom zbog brojnih drugih kompanija koje se pokušavaju ugurati u vrlo unosno tržište. Financial Times, primjerice, naglašava da je ByteDance, kineska kompanija koja je napravila TikTok, duboko u razgovorima za potencijalno otvaranje vlastitog servisa za streaming glazbe, prenosi Business Insider.