'Mi strepimo već tri godine radi mogućih ovakvih događaja. Jer imamo sredstva kakva imamo', kazao je ministar obrane Ante Kotromanović na konferenciji za medije u zrakoplovnoj bazi Zemuniku povodom jučerašnjeg pada MiG-a 21 kod Velike Gorice. Progovorio je i o mogućoj ostavci zbog političke odgovornosti, no o tome će nakon što za mjesec dana završi rad osmeročlanog povjerenstva koje treba istražiti ovu nesreću
'Ja sam spreman podnijeti ostavku i kada puška zašteka na vojniku. Ja ću sa svoja dva šefa razgovarati, no čekao bih nalaze povjerenstva', kazao je u Zemuniku Kotromanović pohvalivši reakciju pukovnika Stanka Hrženjaka koji je upravljao palim zrakoplovom.
Iako priznaje da bi mogao snositi političku odgovornost, naglašava da ga je problem s MiG-ovima i krnjom eskadrilom dočekao kada je preuzeo dužnost ministra.
'Smatram da je moja odgovornost i ministara koji su bili ispred mene najveća', kazao je Kotromanović. Poručio je kako je posljednjih godina vojni proračun srezan za više od milijardu kuna te kako i pozicija i opozicija moraju donijeti konsenzus i do 2016. odlučiti žele li da Hrvatska zadrži vojno zrakoplovstvo i čuva vlastito nebo.
'Vojska nije dječja igra i tu nema zafrkancije, nas to skupo košta… Mi ne možemo ovim proračunom održavati ove sustave. Mi moramo odlučiti hoćemo li uvesti novi sustav. To je teška odluka za buduću vladu, mi moramo imati konsenzus bez politiziranja o otme', misli Kotromanović.
Kaže kako nije bilo izbora; MiG 21, rednog broja 121 koji se jučer srušio morao je i dalje letjeti jer eskadrila nije bila popunjena jer su remontirani zrakoplovi iz Ukrajine kasnili. 'Svaki korak koji smo poduzeli vezano za borbenu eskadrilu dugo smo pretresali', dodaje.
Dražen Šćuri, zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane naglasio je kako se rok trajanja 121-ice mogao produljiti, jer taj zrakoplov još nije bio 'ispucao' satne resurse. Osvrnuo se i na probleme koje je jučer prilikom slijetanja u Knin imao i zrakoplov 135 kojim je također upravljao Stanko Hrženjak. On je morao kružiti jer mu je lampica signalizirala da mu ne radi stajni trap, tj. da ne može sletjeti jer nisu izvučeni kotači. Kotači su ipak bili vani iako signalni sustav to nije evidentirao.
Na upit o odgovornosti, zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva kaže: 'Naravno da se smatram odgovornim za sve što se događa u ratnom zrakoplovstvu.'