LOME KOPLJA OKO TRASE

Srbija bi gradila autocestu Beograd-Sarajevo, ali entiteti se ne mogu dogovoriti oko rute

27.07.2017 u 20:23

Bionic
Reading

Srbija je spremna graditi autocestu Beograd - Sarajevo, no u Bosni i Hercegovini još uvijek nije postignut dogovor o njezinoj trasi jer vlasti Federacije i Republike Srpske lome koplja oko nje

Iako je na nedavnoj zajedničkoj sjednici srbijanske vlade i Vijeća ministara BiH dogovorena izgradnja autoceste Beograd - Sarajevo, unutar Bosne i Hercegovine još uvijek nije postignut dogovor o njezinoj ruti.

Srbijanska ministrica građevinarstva, prometa i infrastrukture Zorana Mihajlović u srijedu je istaknula kako je službeni Beograd u potpunosti spreman za izgradnju prometnice, no, prema njezinim riječima, još uvijek nije jasna ruta kroz Bosnu i Hercegovinu jer vlasti Republike Srpske zahtijevaju jednu, a vlasti Federacije u Sarajevu drugu trasu buduće autoceste. Ministrica je pritom napomenula kako je ruta kroz teritorij Srbije već unaprijed zacrtana, dok Beograd na dogovor Banje Luke i Sarajeva ne može utjecati.

Koplja se naime lome oko dvije rute. Jedna je ona koji bi išla isključivo preko teritorija Republike Srpske, a prema drugoj opciji, ona bi zahvatila teritorij Federacije BiH oko Žepča i Tuzle.

Stav Vlade Republike Srpske glasi kako je najprihvatljivija trasa preko Istočnog Sarajeva, Pala, Sokoca i Višegrada do graničnog prijelaza Vardište, dok s druge strane Sarajevu više odgovara opcija prometnice koja bi išla preko Zenice, Žepča, Tuzle, Brčkog, pa dalje preko Bijeljine do Beograda.

Ministar prometa i veza Republike Srpske Neđo Trninić kategorički odbija pregovarati o ruti koja bi išla preko teritorija Federacije, već isključivo podržava daljnje pregovore oko trase koja ide preko Pala i Višegrada do graničnog prijelaza Vardište.

Srbijanska je vlada jasno poručila da želi vezu između Beograda i Sarajeva, ali da će ostaviti entitetima da se dogovore o tome kuda će buduća prometnica prolaziti.

Za financiranje izgradnje ceste koja bi povezivala glavne gradove BiH i Srbije zainteresirana je Turska, prema procjenama bi projekt stajao oko 850 milijuna eura, a ovisno o ruti, autocesta bi bila duga 120, odnosno 150 kilometara.