Izmjenama Zakona o prosvjetnoj inspekciji Vlada predlaže obvezu identificiranja podnositelja podnesaka odnosno prijave Prosvjetnoj inspekciji kako bi se škole i njihove djelatnike, koji podliježu njezinom nadzoru, zaštitilo od zlouporabe tog instrumenta.
Izmjenama zakona jasnije se definira podnošenje prijava za djelovanje Prosvjetne inspekcije, rekao je ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs u četvrtak na sjednici Vlade obrazlažući izmjene koje su upućene u saborsku proceduru.
"Uvidom u ukupni broj prijava po kojima Prosvjetna inspekcija treba postupati, a i uz pritužbe i sugestije određenih djelatnika i korisnika u obrazovnom sustavu osnovnog i srednjeg školstva, utvrđeno je da je oko jedne četvrtine anonimnih prijava neutemeljeno. Dapače, taj se instrument dosta često zlorabio u smislu čak i negativnih međuljudskih odnosa u nekoj sredini. Zlonamjerno se pokretalo postupke, što je uvelike otežavalo samo djelovanje Prosvjetne inspekcije", rekao je Fuchs.
Izmjenama zakona stoga se jasnije definira način pokretanja postupka te će se morati jasno naznačiti tko podnosi samu prijavu, a definira se i obveza Prosvjetne inspekcije da po izvršenom postupanju u osnovnim crtama izvijesti onoga tko je prijavu podnio, dodao je.
Tako će prijava morati sadržavati podatke o prijavitelju, i to - ime i prezime, adresu stanovanja te podatke za kontakt, odnosno za pravnu osobu: naziv, sjedište i potpis ovlaštene osobe.
Prosvjetna inspekcija bit će, pak, dužna odgovoriti na prijavu te je o pokretanju postupka, odnosno o nepostojanju uvjeta za pokretanje postupka, ovlaštena osoba dužna podnositelja prijave obavijestiti u roku 30 dana od dana podnošenja prijave.
Podnositelj prijave ima pravo u roku od osam dana od dana primitka obavijesti izjaviti prigovor Ministarstvu ako primi obavijest da prema navodima u podnesku ne postoje uvjeti za pokretanje postupka ili ako obavijest ne primi u roku.
Izmjenama se jasnije utvrđuje i obveza čuvanja inspekcijske odnosno druge službene tajne i propisuje kako se u tom smislu postupa s dokumentacijom i podacima u vezi s inspekcijskom postupkom te precizira postupanje s podacima o podnositelju podneska.
Provodeći inspekcijski nadzor inspektor tako je dužan čuvati osobne i druge povjerljive podatke koje sazna u obavljanju svojih dužnosti kao službenu tajnu te postupati tako da se ne ugrozi zakonom ili drugim propisom utvrđena tajna, a provodeći inspekcijski nadzor dužan je čuvati identitet podnositelja prijave.