Gradsko vijeće Splita na svojoj će sjednici idućeg tjedna ponovno pokrenuti postupak izgradnje novih dviju javnih garaža te sanacije i opremanja šest postojećih u investiciji procijenjenoj na 60 milijuna kuna. Ovaj proces bio je gotovo doveden do kraja, no propao je ovog proljeća na zadnjoj sjednici, kada je oporba srušila kvorum uoči izvanrednih izbora. Sada je poznata cijena koju će Splićani morati dodatno platiti - najmanje 3,5 milijuna kuna
Na spomenutoj sjednici u travnju ove godine trebalo se odlučivati o kreditu komunalne tvrtke Split parking, koji je nakon provedenog natječaja trebala dodijeliti OTP banka. Kamata je iznosila samo 0,82 posto, i to bez jamstva Grada Splita, no ponuda je istjecala već idućeg dana. Kako odluka nije donesena, ponuda je istekla.
Kvorum su de facto srušili vijećnici HDZ-a, koji se na sjednici nisu ni pojavili, te članovi Kerumova HGS-a jer su napustili dvoranu baš na ovoj točki dnevnog reda. Dapače, njihova članica Lidija Bekavac tvrdila je da su uvjeti kredita nepovoljni.
'Banke su pune novca, pa se čudim. Čudim se i ponudi od 0,82 posto kamate, i to sada kada su oko 0,5 posto, što bi značilo milijun kuna manje', kazala je između ostalog Bekavac.
Posljednjih mjeseci proveden je novi natječaj na kojemu je pobijedila Privredna banka Zagreb, ovaj put s kamatnom stopom od 1,87 posto. Ukupni trošak novog kredita iznosit će 6,2 milijuna kuna, za razliku od ponuđenih 2,7 milijuna prije samo nekoliko mjeseci.
'Sagradit ćemo garaže u svakom slučaju jer je to jedna od točaka zbog koje su nam građani dali povjerenje. Ali, što mislite, bi li HDZ trebao iz svojih crnih fondova nadoknaditi 3.529.000 kuna građanima Splita?' upitao je u petak vijećnik stranke Centar Igor Skoko.
Dvije nove garaže dio su od ukupno planiranih devet, za što je procedura započela još u mandatu gradonačelnika Andre Krstulovića Opare, te je u suradnji s Društvom arhitekata proveden javni arhitektonsko-urbanistički natječaj. Uslijedilo je nekoliko godina prikupljanja dokumentacija u kojima je, apsurdno, Split parking nailazio na prepreke čak i u splitskoj gradskoj upravi.
Kada je u posljednjem trenutku opstruiran početak gradnje barem dviju garaža, dugogodišnji direktor ove gradske tvrtke Marko Bartulić podnio je ostavku. Upravo prošlog tjedna dovršen je javni natječaj za izbor njegova nasljednika, a to će biti menadžer iz OTP banke, Ericssona i Croatia osiguranja Davor Matošić.
Opstrukcija oporbe i rušenje kvoruma Splićane bi ipak mogli stajati znatno više od spomenutih 3,5 milijuna kuna, jer očekivalo se da će nakon toga biti raskinuti ugovori s već odabranim izvođačima koji su trebali graditi garaže i da će na novim natječajima biti postignute znatno više cijene. No Split parking tu je imao sreću u nesreći: kada je donio odluku o raskidanju ugovora, dvije odabrane tvrtke žalile su se Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave, a ona je uvažila njihovu žalbu.
Sada će, nakon što Gradsko vijeće idućeg tjedna očekivano potvrdi odluku o novom kreditu, morati graditi garaže po cijenama koje su ponudile prije gotovo godinu dana.