Nakon što je na današnjoj sjednici Vlada ukinula Zaključak o mjeri ukidanja upotrebe pečata, usput osnovavši i radnu skupinu za praćenje provedbe ukidanja pečata, čime bi se trebala poboljšati poslovna klima ukidanjem administrativnih barijera, iz Hrvatske javnobilježničke komore poručuju kako podržavaju modernizaciju poslovnih procesa, ali napominju kako je nužno osigurati određene sigurnosne kodove prilikom ovjere privatnih isprava koje se još uvijek ovjeravaju tzv. fizičkim pečatom
Predsjednica Hrvatske javnobilježničke komoreLucija Popov u razgovoru za tportal istaknula je kako komora, javni bilježnici i ona osobno podržavaju najavljene mjere informatizacije radi bolje učinkovitosti i organizacije, no pritom naglašava kako je usporedo s donošenjem takve odluke važno donijeti izmjene u Zakonu o javnom bilježništvu koji utvrđuje ustrojstvo, ovlasti i način rada javnog bilježništva kao javne službe.
'Svakako smatramo kako je potrebno riješiti probleme bespotrebnih troškova prilikom osnivanja tvrtaka u Hrvatskoj, no moramo imati na umu kako su javni bilježnici kod ovjere isprava dužni provjeriti i utvrditi ovlasti za zastupanje. Javni bilježnik ima svoj službeni pečat i žig kojim ovjerava isprave koje sastavlja ili pregledava, pa je stoga važno, osobito u privatnim ispravama, osigurati sigurnosne kodove kojim bi se potvrdila ispravnost pojedinog dokumenta, a koji bi zamijenili fizičke pečate', smatra predsjednica javnobilježničke komore.
Popov također ističe kako je uvođenje e-isprava pozitivan pomak na koji su javnobilježnički uredi u Hrvatskoj spremni na informatičke promjene.
'Neosporno je kako budućnost leži u elektroničkim ispravama i elektroničkom pravnom prometu u Republici Hrvatskoj, pa javnobilježnički uredi usporedo s tim već imaju pripremljene mehanizme te se mogu vrlo brzo prilagoditi u stvaranju jednostavnijeg poslovnog okruženja koje bi trebalo rezultirati višestrukim uštedama u javnom i privatnom sektoru u procedurama koje zahtijevaju upotrebu pečata', zaključuje Popov.