STRPLJIVI PUTNICI

Štrajk vozača autobusa: Plaćeni smo oko 4000 kuna i sad se svi čude što idemo van

23.08.2019 u 10:58

Bionic
Reading

Sindikat prometa i veza i Udruga sindikata vozača i prometnih radnika u petak u 10 sati započeli su desetominutni štrajk upozorenja, krenuvši u prosvjednoj koloni s 30-tak autobusa od Zagrebačkog velesajma do Ministarstva mora, prometa i infrastrukture

Sindikati organizirali su štrajk upozorenja od 10 sati do 10,10 sati u gradskom, županijskom i međužupanijskom prijevozu diljem zemlje, tražeći povećanje plaća kroz sklapanje granskog kolektivnog ugovora te donošenje Pravilnika o obavljanju javno linijskog prijevoza putnika.

Traže i uvođenje statusa službene osobe za vozače autobusa, kako bi ih se zaštitilo od svakodnevnih napada, vrijeđanja i maltretiranja.

Prosvjedna vožnja autobusima od Velesajma do Ministarstva mora, prometa i infrastrukture
  • I na splitskom kolodvoru vozači autobusa priključili su se 10-minutnom štrajku
  • Vozači šibenskog Autotransporta priključili se štrajku upozorenja i zaustavili promet na 10 minuta
  • Vozači šibenskog Autotransporta priključili se štrajku upozorenja i zaustavili promet na 10 minuta
  • Vozači šibenskog Autotransporta priključili se štrajku upozorenja i zaustavili promet na 10 minuta
  • Vozači šibenskog Autotransporta priključili se štrajku upozorenja i zaustavili promet na 10 minuta
    +34
Štrajk upozorenja vozača Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Zahtijevaju i hitan sastanak s premijerom Andrejom Plenkovićem i ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem, a ako se ne udovolji njihovim zahtjevima, najavljuju puno veću sindikalnu akciju za 9. rujna, kada će krenuti u štrajk na neodređeno vrijeme, odnosno do ispunjenja zahtjeva.

Predsjednik Sindikata prometa i veza Hrvatske Stjepan Lisičak izjavio je Hini kako današnjom akcijom pokušavaju utjecati na Vladu i resorna ministarstva da pokrenu pregovore i riješe probleme javno-linijskih prijevoznika.

"Mi nismo isključivi, tražimo minimalno 10 posto povećanje plaća, a poslodavci kažu da to ne mogu ispuniti jer nije uređeno tržište javno-linijskog prijevoza", kaže Lisičak.

Upozorio je da vozači u najboljim godinama zbog malih plaća napuštaju Hrvatsku. "Naši vozači su plaćeni 3800 i 4200 kuna i sad se svi čude da idu van, a ostane onaj koji baš mora. Pa nije interes nijednom mlađem vozaču, koji je u najboljim godinama, da ide van, nije njemu ljepša neka druga država nego Hrvatska. Ali, egzistencija ga gura", ističe Lisičak.