Sindikat strojovođa Hrvatske zatražio je ostavku prvog čovjeka Hrvatskih željeznica (HŽ) Zorana Popovca zbog tragične željezničke nesreće kod Kaštela i, kako kažu, njegovih pritisaka na interno povjerenstvo koje istražuje nesreću
Sindikat strojovođa Hrvatske zatražio je danas ostavku prvog čovjeka Hrvatskih željeznica (HŽ) Zorana Popovca zbog tragične željezničke nesreće kod Kaštela i, kako kažu, njegovih pritisaka na interno povjerenstvo koje istražuje nesreću.
O zahtjevu za ostavkom predsjednika Uprave HŽ-a izvijestili su poslijepodne na izvanrednoj konferenciji za novinare predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan, tajnik sindikata Dalibor Petrović i regionalni povjerenik Damir Barić.
Oni traže i da se ukine povjerenstvo HŽ-a koje provodi internu istragu o željezničkoj nesreći u Kaštelima jer smatraju da njegovi članovi ne mogu biti neovisni.
'Jedino što mi tražimo kao sindikat je da se pošteno vodi istraga, kao što to trenutačno radi istražni sudac Davor Svalina', kazali su.
'Jutros smo doznali da na članove povjerenstva uprava vrši pritisak i da ide u tom smjeru da je krivnja za nesreću u vlaku, a ne u tekućini kojom su bile poprskane tračnice.
Doznali smo i to da se neke članove direktno zvalo na mobitel i s njima razgovaralo', kazao je Mrgan ocjenivši da je to nedopustivo i da javnost za to mora znati 'jer se pritisak možda već i dogodio'.
Po njegovim riječima, to je povjerenstvo pokušalo napraviti svoju rekonstrukciju nesreće i pri tom 'pomoćnom lokomotivom poslati dvojicu zaposlenika koji imaju obitelji da krenu u smrt kako bi oni dokazali nešto što rekonstrukcija istražnog suca nije pokazala'.
Sindikalci kažu da su odmah o tome izvijestili ministra mora, prometa i infrastrukture Božidara Kalmetu.
Ustvrdili su da je njihov ozlijeđeni kolega, strojovođa Josip Palinić, koji još uvijek leži u splitskoj bolnici, napravio sve što je mogao da spasi što više života.
'Putnicima je rekao što se događa s vlakom i tako ih pripremio na najgore. Neki su se pripremili na strahovit udarac, a neki koji su spavali ili ga nisu razumjeli, teško su nastradali ili poginuli', kazao je Petrović, dodavši da je strojovođa bio negativan na testove na alkohol i droge koje je obavila policija.
Na upite novinara sindikalisti su objasnili kako posipanje protupožarnog kemijskog sredstva, koje je prema dosadašnjim rezultatima istrage najvjerojatnije uzrokovalo nesreću, oko tračnica obavlja posebna kemijska lokomotiva.
No, po njihovom mišljenju, na mjestu gdje se dogodila nesreće smjesa je umjesto oko tračnica bila posuta po samim tračnicama i bila je pregusta.
Izgleda kako su taj posao obavljali ne baš stručni ljudi, a uz to izgleda kako se smjesa prethodno nije testirala, kazali su sindikalisti.
'Bilo bi dobro kada bi se netko pozabavio pitanjem zašto je uprava HŽ Holdinga promijenila dobavljača tekućine za uništavanje korova i kada bi se otkrilo čime se sve bavi ta tvrtka, od proizvoda za kućne ljubimce do prodaje putnih torbi.
Kome je u upravi bilo u interesu sklopiti posao s poduzećem koje nema licencu prodavati takvu vrstu kemijskih sredstava', upitao je na kraju predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan.