ZAUZETE I POLITIČKE ZNANOSTI

Studentski radio u službi pobune

23.04.2009 u 15:16

Bionic
Reading

Studenti Fakulteta političkih znanosti odlučili su na plenumu, u znak podrške kolegama s Filozofskog fakulteta, ali i zbog činjenice da ih muče isti problemi, do daljnjega blokirati rad ove visokoškolske ustanove

Nakon blokade filozofskih fakulteta u Zagrebu, Zadru, Osijeku i Rijeci te Učiteljskog fakulteta u gradu na Dravi, od danas u 15 sati blokiran je i zagrebački Fakultet političkih znanosti. Krcata dvorana A odlučila je na plenumu izraziti svoje nezadovoljstvo postojećim stanjem.

Studenti traže besplatno visoko obrazovanje na svim razinama te preispitivanje bolonjskog procesa. Prije nego što su odlučili blokirati fakultet, uz pomoć online komunikacije o svemu su se konzultirali s kolegama s Filozofskog koji su im objasnili kako kod njih djeluje blokada, koje su aktivnosti i pravila ponašanja tijekom blokade. Nakon toga predstavnici Filozofskog fakulteta i ostali nazočni su napustili plenum, a studenti Fakulteta političkih znanosti su sami donijeli odluku o blokadi nastave.

'Studenti imaju pravo na svoj stav i odlučili su ga artikulirati na ovaj način. Vijeće fakulteta o svemu će se očitovati sutra', kazao je dekan fakulteta Vlatko Cvrtila.

Studentski su tako preuzeli Fakultet političkih znanosti pretvarajući ga u 'prostor za artikulaciju zahtjeva u obranu demokratskih interesa javnosti'.

Uz preuzimanje zgrade Fakulteta, preuzeli su i Radio Student koji će biti pretvoren u platformu političkog djelovanja svih zainteresiranih za ovu problematiku.

Predavač na Fakultetu Zdravko Petak u principu podržava studente, ali ne u potpunosti. Kaže da se sada događa ono na što je on upozoravao još 2005. godine kada je bio prodekan na Fakultetu političkih znanosti.

'Ne može se politika raditi samo direktivama da se donese odluka u ministarstvu i onda naredi da se ona provede. Proces mora biti horizontalan i počinjati odozdo', smatra Petak. On se zalaže da bachelor studiji budu besplatni ili gotovo besplatni, dok bi magistarski trebali nagrađivati uspješne. 'Kao profesor koji je radničko dijete moram izraziti nezadovoljstvo što visoko obrazovanje sve više postaje dostupno samo višoj srednjoj klasi i eliti i to nije dobro', rekao je Petak i dodao da mora napomenuti da je porazno za Ministarstvo obrazovanja što još uvijek nije započelo sa sustavom kreditiranja koji bi učinio i imovinski siromašnijim visoko obrazovanje dostupnijim.