Odluka vodstva tvrtke Hrvatske željeznice - Putnički prijevoz o gašenju splitskog regionalnog centra podigla je na noge doslovce sve političare u ovom dijelu Dalmacije: usprotivili su joj se HDZ-ov župan Zlatko Ževrnja i gradonačelnici Solina i Kaštela, Blaženko Boban i Ivan Udovičić, ali i SDP-ov gradonačelnik Splita Ivo Baldasar
Regionalna jedinica HŽ-a zapošljava oko 170 ljudi i pokriva oko 460 kilometara pruga u pet županija, od Like do Dubrovnika, a ovim potezom pripojila bi se Rijeci. Bez posla bi ostalo nekoliko desetaka ljudi, što je nastavak vala otpuštanja: dosad se naime na području Zadra, Knina i Splita HŽ Cargo riješio oko 50 radnika, a HŽ Putnički prijevoz još tridesetak. Još gore, tvrde splitski političari, ovo je prvi korak prema potpunoj marginalizaciji Dalmacije.
'Čemu ove mjere? To je pokušaj potpune centralizacije! Zašto Ministarstvo prometa i HŽ ne razmišljaju o razvojnim projektima i modernizaciji mreže, zašto se ne koncentriraju na kandidiranje projekata za europske fondove? Trebamo se razvijati, a ne gasiti, ukidati i smanjivati', poručio je splitsko-dalmatinski župan Zlatko Ževrnja. Naglasio je da u dugoročnim razvojnim planovima upravo razvoj željezničke mreže ima važnu ulogu - od povezivanja s unutrašnjosti te Bosnom i Hercegovinom do izgradnje pruge na jadransko-jonskom pravcu prema Dubrovniku.
Za solinskog gradonačelnika Bobana odluka je potpuno besmislena jer će buduća četiri HŽ-ova centra pokrivati manje od polovine Hrvatske, pa tvrdi da je ova odluka 'pokušaj da se gumicom prebriše Dalmacija'. I za kaštelanskog gradonačelnika Udovičića ukidanje splitskog centra je definitivno politička odluka. Obojica se čude jer je željeznica ključna za razvoj dalmatinskih teretnih luka, ali i turizma.
Gradonačelnik Splita Ivo Baldasar također je neugodno iznenađen: on se nije pojavio na konferenciji HDZ-ovog župana i njihovih dvojice gradonačelnika, ali je još prošlog tjedna dao podršku radnicima i sindikatima. U nezgodnoj je poziciji jer je upravo suradnja s HŽ-om i izmještanje splitskog kolodvora u predgrađe Kopilica bilo njegov glavni predizborni adut i razvojni projekt, a sada ispada da se željeznica na jugu polako gasi.
'Nema ni mjesec dana da su direktori HŽ Prijevoza iz Zagreba i Splita bili kod mene u službenom posjetu. Razgovarali smo, a oni su iznijeli cijeli niz planova, ideja, mogućnosti te od nas tražili podršku. Rekli smo da ćemo ih podržati, osim financijski, jer novca nemamo. Ostalo je na tome da svi zajedno moramo raditi na tome da se poboljša putnički prijevoz prema Splitu', kazao je gradonačelnik Splita. Tvrdi da mu je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić obećao da će razgovarati s upravom HŽ-a.
Hrvatske željeznice i inače kao da nemaju previše interesa za Dalmaciju: prema Splitu iz Zagreba prometuje tek dva vlaka dnevno, a u svim planovima modernizacije pruga ništa južno od Ogulina gotovo se ni ne spominje.
Povjerenik Sindikata hrvatskih željezničara Damir Zelenbaba najavio je da će na promjenu odluke o ukidanju splitskog centra radnici čekati najviše dva tjedna, a onda slijede sindikalne akcije i blokada prometa...