Dragonborn je treći add-on za Bethesdino remek-djelo te je ujedno i najveći dodatak Skyrimu dosad
Baš kao i kod Dawnguard DLC-a, prilikom startanja igre nakon svježe downloadanog Dragonborna uopće nemate osjećaj da je igra dobila brdo novog sadržaja. Iskusniji igrači će odmah pravac Windhelma da unajme brod za Solstheim dok konkretno upoznavanje s DLC-om započinje kada vas nenadano zaskoče plaćenici koje vi, naravski, sasiječete bez većih problema. Pregledom beživotnih tijela neprijatelja shvaćate da su oni u službi Miraaka, prvog Dragonbornaa i glavnog antagonista dodatka. Nakon napada priča vas vodi na otok Solstheim gdje pokušavate pronaći razloge za pokušaj ubojstva.
Nakon nekog vremena shvatite da je Miraak, prvi Dragonborn, ponovo prisutan i da sprema nešto opako. Kako se priča odvija, kvestovi glavne radnje vode vas sve od Solstheima do jezivog svijeta Apocrypha, mjesta gdje mračni Miraak prebiva. Apocrypha je prilično očit homage H. P. Lovecraftu i bićima koja su veoma slična Cthulhuu, hobotnicofacnoj, dvonožnoj noćnoj mori.
Miraak, kao originalni Dragonborn, ima zanimljivu pozadinsku priču, ali prilikom završavanja glavnog kvesta, Miraak neće ostaviti neki poseban dojam. Bethesda je tu možda propustila priliku da stvori prilično dobrog negativca jer Miraak definitivno posjeduje potencijal za super-villaina.
Radnja DLC-a se odvija na Solstheimu, otoku koji se prvi put pojavio u ekspanziji Bloodmoon za Morrowind. Možda i pustite koju nostalgičnu suzu kad prepoznate nešto staro desetak godina (mi nismo, mi ne plačemo!). Solstheim je ogroman i odmah po dolasku poželjet ćete istražiti svaki kutak nove mape, od najdublje tamnice do najvišeg vrha. Solstheim ima zaista fantastičan okoliš: u sjeni nemirnog vulkana, Solstheim je krcat novim, egzotičnim bićima, tamnicama, novim oružjima, rijetkim itemima i novim armorom od kojih su neki Chitin i Bonemold. Blacksmithing i enchanting imajte na maksimalnom levelu jer je otok krcat svjetlećim mineralom zvanim Stalhrim pomoću kojeg možete izrađivati prilično moćna oružja i oklope. Ono što Dragonborn ne nudi je veći broj skillova i perkova za dodatnu nadogradnju vašeg lika.
Za obilaženje cijelog otoka nećete izgubiti previše vremena, a da vidite sve ljepote koje Solstheim nudi, pobrinula se Bethesda implementiranjem velikog broja kvestova koje vas vode u najmračnije i najskrivenije kutke mape.
Glavni kvest traje od šest do osam sati, ovisno kojom brzinom obavljate zadane misije. Prisutan je i pozamašan broj sekundarnih zadataka kao što je linija kvestova povezanih s krvavom politikom dark elfova koji također zahtijevaju nemali broj sati. Tu su naravno i standardni 'jednokratni' zadaci na koje naiđete prilikom razgovora s ljudima. Solstheim je iznimno bogat stvarima koje samo čekaju da budu otkrivene, i ljudima koji nude pregršt kvestova koji drhte (!) od želje da ih baš vi riješite.
Jedan od najznačajnijih dodataka ovog DLC-a trebalo je biti putovanje ili 'mountanje' zmajeva. Naizgled nevjerojatno awesome, u realizaciji baš i ne. Naime, prilikom rješavanja glavnog kvesta, naučite novi 'Shout' koji vam daje mogućnost pripitomljavanja zmaja. Prvi put kad vidite zmaja da vam nudi svoje usluge mijenjate gaće. No gaće će nažalost ostati suhe jer je vožnja zmaja prilično loše implementirana. Zmaja ne možete kontrolirati, već on kruži iznad neprijatelja te ih prži svojim vatrenim dahom. Igrači mogu ciljati i napadati protivnike, no nemaju nikakvu kontrolu nad samim letom leteće beštije.
Iako jahanje zmaja nije epično kako smo zamišljali, a Miraak je kao glavni negativac prilično nedorađen, Dragonborn nudi jedinstveno iskustvo kakvo su fanovi čekali od izlaska Skyrima. S brdom novih kvestova, izazovnim bićima i novim područjima za istražiti, Solstheim je zaista fantastično mjesto za privremeni bijeg od stvarnosti.
OCJENA: -4