Prema odluci istražnog suca Davora Svaline donesenoj u četvrtak, neće se otvarati istraga protiv Drage Rogulja, šefa protupožarne zaštite u splitskom HŽ-u i Branka Tišljara, voditelja DVD-a Stružac iz Popovače
Za njih je Svalina utvrdio da u spisu nije dokazana njihova 'svijest o protupravnosti', odnosno nisu bili svjesni, odnosno nisu bili dužni biti svjesni da čine nešto protivno zakonu. Tako Rogulj i Tišljar mogu odmah slobodno izaći iz pritvora na splitskim Bilicama, no u njemu ostaju preostala trojica Ivan Medak, Ivan Tomašković i Jozo Bazina, za koje je Svalina našao dovoljno elemenata da se protiv njih otvori istraga, kako je zatražilo Županijsko državno odvjetništvo. Određen im je jednomjesečni pritvor.
ŽDO je zatražio otvaranje istrage i pritvor za svu petoricu zbog teškog kaznenog djela protiv opće sigurnosti počinjenog dovođenjem u opasnost života i imovine opće opasnom radnjom. Pritvor je zatražen zbog posebno teških okolnosti kaznenog djela i mogućeg utjecaja na svjedoke.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta napravio je nedopustiv potez, potpuno abolirajući predsjednika Uprave HŽ Holdinga Zorana Popovca i proglašavajući ga 'zdravom snagom' u željeznicama, rekao je Nenad Boban, odvjetnik osumnjičenika Drage Rogulja.
'Prije nego što je čak i otvorena istraga, Kalmeta proglašava Popovca nedužnim i na njemu temelji sve poteze koje kao ministar želi povući u HŽ-u, a da se još uopće ne zna hoće li se u istrazi o lancu u nabavljanju retardanta naći i on. Kalmeta zbog toga mora podnijeti ostavku, a ako to ne napravi, svoju bi odgovornost trebao ponijeti i ministar pravosuđa Ivan Šimonović', rekao je Roguljev odvjetnik.
Boban je u ime svoga klijenta kao dokazni materijal dao fotografije koje je Rogulj napravio mobitelom s pružnog vozila robel na dan nesreće, tijekom polijevanja tračnica retardantom.
Rogulj je na robelu vršio nadzor kako se posao obavlja. Neke su snimljene u neposrednoj blizini nesreće nagibnog vlaka kod Rudina, a na njima se vrlo razvidno vidi da se pruga i prostor oko nje polijevaju sasvim neselektivno i protivno svim dosadašnjim uzusima u takvim situacijama, kad se polijevao korov u blizini pruge, a ne same tračnice koje se i ne mogu zapaliti, piše Jutarnji.hr.