Iako je Hrvatski fond za privatizaciju (HFP) ugašen još 2011., ta je institucija i dan danas upisana u Hrvatski registar civilnih zrakoplova kao vlasnica aviona Piper PA-25-235 Pawnee, kojemu se cijena kretala oko 200 tisuća eura. Tko se koristi tim avionom i gdje se on nalazi te zašto nije upisan kao vlasništvo Državnog ureda za upravljanje imovinom?
Nakon neslavno završenih korupcijskih afera povezanih s vrhom HFP-a, poznatih pod imenima Veliki i Mali maestro, taj je fond rasformiran i 2011. postaje Agencija za upravljanje državnom imovinom (AUDIO). Samo dvije godine kasnije AUDIO postaje Državni ured za upravljanje imovinom (DUUDI), ali za sve to vrijeme nikome nije palo na pamet da HFP-ov zrakoplov prebaci u vlasništvo agencija na koje je prebacivana imovina u vlasništvu države odnosno Hrvatskog fonda za privatizaciju.
Inače, Piper PA-25-235 Pawnee po tipu pripada tzv. agrozrakoplovima, ali se koristi za standardne letove i prijevoz osoba, pa čak i za akrobatske letove.
Od Državnog ureda za upravljanje imovinom (DUUDI), koji vodi moćni premijerov suradnik Mladen Pejnović pokušali smo doznati zašto je Piper PA-25-235 i dalje vlasništvo nepostojećeg Hrvatskog fonda za privatizaciju, zbog čega do danas nije upisan kojim upravlja DUUDI. Pitali smo i znaju li uopće da postoji taj zrakoplov, ako znaju da postoji, znaju li tko se njime koristi, a ako se ne koristi, gdje se nalazi. Pitali smo i kolika je danas njegova vrijednost, koliko košta njegovo održavanje. Sva ova pitanja u DUUDI-ju su naišla na atomski zid šutnje.
U Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo pitali smo kako je moguće da je zrakoplov Piper PA-25-235 Pawnee i dalje u Registar upisan pod vlasništvo nepostojeće državne institucije, koristi li se taj zrakoplov, tko za njega plaća potrebne naknade te tko ga koristi.
Odgovoreno nam je da će Agencija pokrenuti postupak brisanja iz Registra 'po službenoj dužnosti onih zrakoplova koji više ne udovoljavaju uvjetima propisanima za upis'. Glasnogovornik HACZ-a Eduard Šoštarić dodao je i kako 'primjenjivi propisi ne predviđaju plaćanje nikakvih naknada nakon upisa u Registar, osim u svrhu ishođenja svjedodžbe o plovidbenosti što nije slučaj s ovim zrakoplovom'.
Tko leti avionom nepostojećeg Hrvatskog fonda za privatizaciju, koliko nas to košta i zašto to uopće moramo plaćati? Ima li Hrvatska još ovakve vrijedne imovine koja se vodi na nepostojeće institucije?