Istraživanje koje je proveo GONG pokazalo je da je, od 103 lokalna radijska nakladnika s privatnom vlasničkom strukturom, njih 32 u vlasništvu samo osmero ljudi. Oni drže trećinu sveukupnog privatnog radijskog tržišta u Hrvatskoj, a dvojica od njih - Juraj Hrvačić i Miljenko Manjkas - pojavljivali su se kao prijašnji vlasnici pet tvrtki u čijem je vlasništvu danas tridesetak radiostanica. Manjkas kaže da je danas vlasnik samo jedne stanice, Radio Raguse.
U Hrvatskoj je od 151 radijske postaje njih 39 u većinskom vlasništvu lokalnih vlasti ili lokalnih javnih tijela dok je njih 103 u privatnom vlasništvu, od čega čak trećina u vlasništvu svega osam osoba, pokazalo je Gongovo istraživanje. Posljednjih godina u trendu je umrežavanje radijskih nakladnika, što se pokazalo kao profitabilan model za privlačenje velikih oglašivača koji ne bi inače uzimali u obzir lokalno radijsko tržište. A ono nije malo, jer je ukupna vrijednost oglašavanja na javnim i privatnim radiopostajama u 2012. iznosila 21 milijun eura, što predstavlja 12 posto tržišta oglašavanja, pri čemu se najviše reklamiraju trgovački centri, automobilska industrija i telekomunikacije.
'Ako su umreženi lokalni radijski nakladnici s većinskom istom vlasničkom strukturom obvezni u emitiranju informativnog programa koji je zajednički svim članovima mreže, postavlja se pitanje ispunjava li njihov zajednički sadržaj u potpunosti potrebu za pluralizmom medijskog sadržaja, kao i njihovu društveno odgovornu ulogu watchdoga u lokalnoj zajednici', upozorile su Natalia Mirković i Danela Žagar, autorice Gongovog istraživanja 'Uska grla lokalnih radija u Hrvatskoj'.
Iako registar Agencije za elektroničke medije pruža informacije o tome tko su formalni vlasnici, one ne daju sliku o tome tko su stvarni vlasnici medija, oni koji vrše utjecaj. 'Transparentnost financijskih informacija medijskih nakladnika niske je razine. Teško je ustanoviti stvarnu strukturu vlasništva medijskog tržišta u Hrvatskoj', navodi se u istraživanju.
Gongovo istraživanje pokazalo je da su 32 lokalne radiopostaje u vlasništvu osmero ljudi: Josipa Majhera, Katijana Knoka, Melite Ujević, Davora Gavranića, Juraja Hrvačića (Narodni radio u vlasništvu I. Jurića Kaćunića i Antena u vlasništvu H. Barešića), Miljenka Manjkasa, Mirka Cetinskog i Envera Muminovića. Autorice istraživanja napominju da se su Hrvačić i Manjkas ranije pojavljivali kao vlasnici pet tvrtki (Antena, Cratis Retis, Totalni radio, Express radio, Narodni radio) koje danas drže trećinu privatnih radiostanica. Prijašnjih godina unutar upravljačke strukture bilo je još dvoje ljudi, Ivan Jurić Kaćunić i Hrvoje Barišić, koji su trenutno suvlasnici dvaju lokalnih radijskih nakladnika zajedno s Jurajem Hrvačićem, ujedno predsjednikom Hrvatske udruge radija i novina.
Od 2010. godine, kad je osnovana prva nacionalna mreža lokalnih radijskih nakladnika, Totalni FM, četiri su nove regionalne mreže počele s emitiranjem - Jadranska mreža, RIMA, Plava mreža i Soundset. Od 32 radijska nakladnika koje drži osmero ljudi, njih 15 je povezano unutar četiri od pet regionalnih i nacionalnih mreža.
Mreža Totalni FM ima sedam članova, od kojih je šest u vlasništvu tvrtke Totalni radio, a jedan je u vlasništvu tvrtke Express radio. Članovi Plave mreže su tri lokalna radijska nakladnika u vlasništvu tvrtke Cratis Retis dok Radio Dalmacija (u vlasništvu M. Ujevića preko tvrtki Media servis i Mikroval) i Novi Radio Zadar (u vlasništvu D. Gavranića preko tvrtke Express radio) čine Jadransku mrežu. Članovi Soundset mreže su Radio Ragusa i Radio Terezija, oba u vlasništvu M. Manjkasa. Zanimljivo je da, iako su samo dva nakladnika registrirana kod Agencije kao članovi te mreže, šest nakladnika koristi ime Soundset u nazivu. Istraživanje možete pogledati ovdje.