ral 2011

Tramvaji će opet biti plavi, ali zelena gradska vlast odustaje od zelenih kamiona Čistoće

12.10.2022 u 16:17

Bionic
Reading

Plavi tramvaji i autobusi te zeleni kamioni za otpad. Dvije su to prepoznatljive boje ZET-a i Čistoće. Prva vezana uz Zagreb, a druga uz okoliš i ekologiju. Tramvaji su u međuvremenu dijelom postali šareni zahvaljujući reklamama pa je gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio da je tome došao kraj, iako nije pojasnio kako će nadoknaditi četiri milijuna kuna, koliko će ZET time izgubiti. Uglavnom, vozni park javnog prijevoznika opet bi se trebao plaviti, ali Čistoća se više neće zeleniti

Naime u Čistoći i Holdingu odlučili su da se zelena gradska vlast ne fura na zeleno, već na narančasto, pa će tako kamioni koji se nabavljaju biti 'duboke narančaste boje RAL 2011'. Ili, preciznije, nadogradnja na kamionima bit će te boje, a kakve će boje biti kabina, nije poznato jer u tehničkim specifikacijama to nije propisano. Podsjetimo, u tijeku je javna nabava 15 kamiona za skupljanje otpada, podijeljenih u četiri grupe, procijenjene nabavne vrijednosti 25,4 milijuna kuna, putem financijskog leasinga.

U Holdingu nabavu narančastih kamiona obrazlažu činjenicom da je 'RAL 2011 standardizirana boja komunalnih vozila', kakva koriste Hrvatske ceste i Hrvatske autoceste. Dodaju da je Čistoća također imala i ima pojedine kamione navedene boje, a kao osnovni razlog za to što su se odlučili za ovu boju taj je što su takva vozila uočljivija u uvjetima smanjene vidljivosti.

'Kako je rad Čistoće organiziran u tri smjene, podrazumijeva se da se polovica radnog vremena (zimi i više) odvija upravo u uvjetima smanjene vidljivosti', stoji u odgovoru Holdinga.

Čistoća Zagreb
  • Čistoća Zagreb
  • Čistoća Zagreb
  • Čistoća Zagreb
  • Čistoća Zagreb
  • Čistoća Zagreb
    +6
Čistoća Zagreb Izvor: Cropix / Autor: Tomislav Kristo / CROPIX

Tijekom postupka javne nabave netko je, pretpostavlja se zainteresirani ponuditelj, zatražio od naručitelja da 'korigiraju tehničku specifikaciju predmeta za pojedine grupe nabave tako da budu otvorene za potencijalne ponuđače i proizvođače nadogradnji, a ne da se opisom i taksativno navedenim vrijednostima i pojedinim specifikacijama pojedinih stavki već unaprijed definira potencijalnog dobavljača te druge isključuje'. Iz gradskog Ureda za javnu nabavu u odgovoru su otklonili bilo kakvu mogućnost pogodovanja, dodavši da se propisane nadogradnje danas uglavnom rade po mjeri i zahtjevu naručitelja te smatraju da se traženo može proizvesti iz materijala kakav su specificirali i konfigurirati na većinu šasija koje se nalaze na svjetskom tržištu.