Od Nove godine vozači 65.000 automobila na autoplin u Hrvatskoj plaćat će trošarine od 0,51 kunu po litri, što znači da bi nova cijena autoplina mogla dosegnuti pet kuna i dovesti u pitanje isplativost plina kao pogonskoga goriva u automobilima
Propisana je trošarina od 912,5 kuna na tonu ukapljenoga naftnog plina (UNP), a u njoj ima 2000 litara plina, pa ispada da je trošarina po litri 51 lipu, piše Slobodna Dalmacija
Sada vozači čija su vozila na plinski pogon ne plaćaju trošarine nego 550 kuna naknade za ceste prilikom registracije automobila, koja bi trebala biti ukinuta - kaže Branimir Palunko, član Upravnog odbora Udruge za UNP, koji ističe da je autoplin u posljednja tri mjeseca već poskupio 29 posto.
Naime, do svibnja je litra UNP-a stajala 3,35 kuna, a onda je promijenjen pravilnik o utvrđivanju tih cijena koje su prestale biti fiksne i počele su se usklađivati na tržišnim osnovama na mjesečnoj razini pa sad autoplin na Ininim postajama zapada 4,27 kuna.
Palunko ističe da su u tom razdoblju gorivu cijene rasle i padale, a plin je - poskupljivao te upozorava da u Osijeku postoje privatnici koji uvoze plin s mediteranskog tržišta, koji prodaju po 3,79 kuna.
Ističe da već sada cijena autoplina premašuje polovicu cijene najprodavanijega goriva u zemlji, što ne bi trebala prema preporuci Europske komisije. Palunko veli kako se Ina opravdava da je riječ samo o naputku, a ne o obvezi.
Više cijene UNP-a, posebno one što će startati dogodine, dovode u pitanje isplativost ugradnje plinskog pogona u automobile.
Jer, donedavno se, s bitno nižim cijenama autoplina, takva investicija od prosječnih 10.000 kuna isplaćivala nakon prijeđenih 20.000 kilometara ili, grubo rečeno, za dvije godine, ako se svake prijeđe 10.000 kilometara.
I sa sadašnjim cijenama to se vrijeme isplativosti te investicije usporilo, a tek će dogodine, s mogućom cijenom od pet kuna po litri, postati upitno isplati li se uopće.