Tunel Stupica, na kojem su danas počeli radovi, trebao bi uz privremenu regulaciju biti pušten u promet do polovice srpnja, a dovršen do studenog ove godine. Time će ponovno biti uspostavljena najbrža veza između Makarske i Vrgorca. Cijena tunela koji gradi Viadukt iznosi 47 milijuna kuna
Podsjetimo, u listopadu prošle godine na državnu cestu D512 između dva navedena grada, na lokaciji Stupica, odronila se kamena gromada koja je blokirala promet i prisilila žitelje Makarske i Vrgorca da putuju okolnim, tri puta dužim putem.
U Hrvatskim cestama kažu da je tunel od 220 metara najbolje rješenje te da su zbog žurnosti postupka, a sukladno Zakonu o javnoj nabavi, prikupili inicijalne ponude za izvođača radova.
'Javile su se tri tvrtke od kojih su dvije izašle sa zajedničkom ponudom. Prijavili su se Viadukt, Konstruktor i Hidroelektra. Viaduktova ponuda bila je devet milijuna kuna jeftinija i odabrali smo njega za izvođača radova', kazao je član Uprave HC-a Josip Škorić. Cijena izrade tunela iznosi 27 milijuna kuna, a još 20 izdvojit će se za zaštitu ljudi i imovine za vrijeme i nakon izvođenja radova na tunelu te na napuštenom dijelu trase.
Kada se tome pridoda da je za izradu projektne dokumentacije (IGH-u ide 941 tisuća kuna plus PDV) i izvođenje radova na sanaciji odrona (Geotechu odlazi 2,8 milijuna kuna plus PDV), ispada da će ukupni trošak na Stupici iznositi više od 50 milijuna kuna.
'Litica s koje se odlomila gromada visoka je 60 metara i njena sanacija nije se mogla napraviti na način da se garantira apsolutna stabilnost. Dvadeset milijuna kuna potrošit će se na zaštitu da se ne bi ugrozili ljudski životi u slučaju da dođe do daljnjeg odlomljavanja stijene.
Postavit će se zračni jastuci, zaštitne mreže i zaštitit će se dalekovodi, što dosad nije rađeno. Kada smo razmotrili sve mogućnosti, došli smo do zaključka da je najisplativije i sigurnije graditi tunel', zaključio je glavni projektant tunela, Vjeko Dorić iz IGH.