Tijekom predizborne kampanje u Srbiji pokrenuta je inicijativa za prosvjedno glasanje – Bijeli glas. Inicijativu je pokrenula grupa intelektualaca, a trebala bi demonstrirati nezadovoljstvo građana ponudom kandidata ili odbijanje sadašnjeg političkog sustava
Bijeli glas se može javiti u više forma, može biti u vidu glasanja za nekog graničnog kandidata za koga se zna da nema šanse pobijediti, bijeli glas može biti i poništavanje ili neobilježavanje ničega na listiću ili zaokruživanje opcije 'Nijedan od ponuđenih odgovora', ukoliko takva opcija postoji.
Analitičari su protiv te ideje dijela intelektualaca iz vrlo praktičnog razloga. Rezultat izbora ovisi o biračima koji su glasali, a ne o onima koji nisu. I uz savršenu organizaciju, vjeruju da najviše tri-četiri posto građana može podržati taj prijedlog. Analitičarima unatoč, kampanja za 'bijele listiće' je sve intenzivnija – pogledajte spot kojim motiviraju birače da daju 'bijeli glas', odnosno prekriže listić…