Svako četvrto dijete koje odrasta u ratnim zonama nema mogućnosti edukacije, a najteže su pogođeni Južni Sudan, Niger, Sudan i Afganistan, objavio je UNICEF u utorak
Procjenjuje se da u 22 zemlje pogođene sukobima u školu ne ide 24 milijuna djece školskog uzrasta, pokazuje istraživanje UNICEF-a.
U Južnom Sudanu najviše je djece koja ne idu u školu - 51 posto, u Nigeru 47 posto, u Sudanu 41 posto, a u Afganistanu 40 posto djece.
'Kad djeca nisu u školi, prijeti im povećana opasnost zlostavljanja, iskorištavanja i vrbovanja naoružanih skupina', rekao je stručnjak UNICEF-a za obrazovanje Jo Burne
'Škola oprema djecu znanjem i vještinama koje su potrebne za ponovnu izgradnju njihovih zajednica jednom kad sukob završi, i kratkoročno im pruža stabilnost i strukturu da se nose s traumom koju su pretrpjeli', ustvrdio je Bourne.
Odrastaju li djeca bez edukacije, njihovi su izgledi u budućnosti crni', kaže UNICEF.
'Onemogućeni u učenju čak i osnovnih vještina čitanja i pisanja, toj djeci prijeti rizik gubitka budućnosti i propuštanja mogućnosti da pridonose ekonomiji i društvima kad odrastu', rekao je Bourne.
Sektor obrazovanja prima najmanje novca prikupljenog u humanitarnim akacijama. Tako je sektor obrazovanja 2014. godine primio dva posto sredstava humanitarne pomoći, objavio je UNCESCO u lipnju.
Ta je organizacija istaknula da je potrebna deset puta veća svota - dodatnih 2, 3 milijarde dolara za obrazovanje u zaraćenim zonama.
Posebni izaslanik UN-a za obrazovanje Gordon Brown, UNICEF i ostali pozvali su da se uspostavi humanitarna fondacija za obrazovanje u izvanrednim okolnostima, koja može biti promptno mobilizirana u sukobima, prirodnim katastrofama i drugim izvanrednim situacijama.