od 8. do 12. travnja

Uskoro 2. Dani medijske pismenosti u Hrvatskoj: Počeo program 'Djeca upoznaju medije'

19.03.2019 u 17:20

Bionic
Reading

Nastavlja se inicijativa Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a za podizanje razine medijske pismenosti građana

Ususret drugim Danima medijske pismenosti, koji će se održati u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a od 8. do 12. travnja 2019. godine, započeo je program 'Djeca upoznaju medije', koji osnovnoškolcima i srednjoškolcima daje priliku da iz prve ruke dožive život medijskih redakcija i nauče kako nastaju vijesti.

Program 'Djeca upoznaju medije', u sklopu kojeg se provode interaktivne radionice za učenike od petog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole, ostvaruje se u suradnji s brojnim hrvatskim medijskim kućama. Kako bi bolje razumjela i koristila medijski sadržaj, djeca kroz posjete redakcijama i suradnju s medijskim profesionalcima dobivaju izravan uvid u funkcioniranje medija, uče kako nastaju vijesti, a potom, uz stručno vodstvo, i sama pripremaju vlastiti medijski sadržaj.

'Djeca upoznaju medije' samo je jedan od brojnih programa koje, ističući važnost medijske pismenosti djece i odraslih, objedinjuju Dani medijske pismenosti. Prošle je godine u sklopu ove manifestacije održano više od 130 događanja i aktivnosti (u čak 60 gradova), u kojima je sudjelovalo više od šest i pol tisuća djece iz cijele Hrvatske. U drugo izdanje projekta sa svojim će se aktivnostima, radionicama, predavanjima i filmskim projekcijama ponovno uključiti velik broj knjižnica, vrtića, škola, fakulteta, kina, medija, udruga koje se bave medijskom pismenošću te kulturnih institucija iz cijele Hrvatske.

Potrebu za medijskim opismenjavanjem prepoznali su i hrvatski građani, a kada je riječ o utjecaju medija na djecu i mlade, istraživanje koje je za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF prošle godine proveo Ipsos pokazalo je da roditelje najviše zabrinjavaju nasilje u medijima, sigurnost na internetu, količina vremena koju djeca provode pred različitim ekranima, dobno neprimjereni sadržaji na televiziji i internetu te utjecaj društvenih mreža na razvoj djece.

Razvijanje vještine medijske pismenosti, koja se smatra jednom od najvažnijih životnih vještina 21. stoljeća i ključnim čimbenikom za donošenje na informacijama temeljenih odluka u digitalnom dobu, jedan je od glavnih ciljeva Dana medijske pismenosti.

I ovogodišnji, drugi Dani medijske pismenosti održat će se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

U program Dana medijske pismenosti mogu se uključiti vrtići, škole, knjižnice, udruge i druge ustanove, a sve informacije, prijave za sudjelovanje i materijali za preuzimanje dostupni su na portalu www.medijskapismenost.hr.

Dane medijske pismenosti pratite na portalu medijskapismenost.hr i na Facebook stranici.