STOTINE NASTAVNIKA

Vapaj Jokićeve ekipe predsjednici: Spasite reformu!

27.06.2016 u 12:56

Bionic
Reading

Članovi svih stručnih radnih skupina Cjelovite kurikularne reforme u ponedjeljak su se predsjednici Kolindi Grabar Kitarović obratili pismom u kojem je mole da primi njihove predstavnike i zauzme se da reforma ne propadne. Istovremeno doznajemo da resorno ministarstvo još uvijek nije podmirilo svoje financijske obaveze prema svima njima, što demantira izjave ministra Predraga Šustara iz svibnja

Nastavnica matematike Lidija Kralj, koja je sudjelovala u radu na kurikularnoj reformi, kaže da je ona jedna od više nastavnika kojima još uvijek nije sve isplaćeno.

'Putni nalozi isplaćeni su tek djelomično i to s velikim zakašnjenjem. Nekim kolegama isplaćeni su tek neki manji putni nalozi, dok drugi, za putovanja preko 500 kilometara nisu. Nekim nastavnicima koji nisu prekidali svoj rad u školama, ali su surađivali na izradi kurikulumskih dokumenata, ugovori su tek naknadno poslani. Nekima od njih dugovi su isplaćeni, a drugima nisu. Ima ih čak koji su komentirali da su im u ugovorima upisani neobični uvjeti koji uopće ne pokrivaju posao koji su stvarno radili', objasnila je za tportal profesorica matematike i informatike iz osnovne škole Veliki Bukovec koja je na Microsoftovoj konferenciji E2 Global Educator izabrana kao jedna od najboljih obrazovnih inovatorica u Europi i svijetu.

Ove činjenice demantiraju tvrdnje ministra Šustara da je njegov jedini grijeh prema reformi i njezinim sudionicima to što možda jedan posto nastavnika nije primilo sve naknade. Naime, kao prvo on je to rekao još krajem svibnja, a svi troškovi nisu isplaćeni ni mjesec dana kasnije. Kao drugo jedan posto na nekoliko stotina ljudi bilo bi samo nekoliko ljudi, a broj onih koji se već duže žale na kašnjenja to očito ozbiljno nadmašuje. Primjerice, u svibnju čak ni sedam članova Ekspertne skupine nije primilo naknade još od veljače 2015. Već taj broj u ukupnom broju dosezao je gotovo dva posto (dva posto od 400 je osam), a ako se gleda izdvojeno samo Ekspertna skupina, on je tada iznosio 100 posto.

U cijeloj ovoj priči također je zanimljiva vremenska dinamika podmirivanja dugovanja koja više govori u prilog tezi o 'izgladnjivanju reforme' nego kategoričkim tvrdnjama da ona 'ide dalje'. Naime, stječe se dojam da je MZOS reagirao uglavnom samo u trenucima kada se oko isplata dizala najveća buka – u vrijeme prvog i drugog velikog javnog prosvjeda.

'Jedan val isplata krenuo je oko 1. lipnja u vrijeme prvog prosvjeda, a nešto se također događalo neposredno prije drugog prosvjeda. No nakon toga, nakon 15. lipnja, koliko su me informirali kolege, nije bilo nikakvih isplata. Barem ih nije bilo na moj račun', objasnila je Kralj.

Traži se pomoć predsjednice

Dok ministar Predrag Šustar najavljuje da će naći zamjenu za razriješene članove Ekspertne skupine, za što, prema mišljenju civilnih udruga i sindikata, nije ovlašten on, osobito kao član tehničke vlade, već Povjerenstvo za praćenje i provedbu strategije, nastavnici su se odlučili za podršku obratiti predsjednici Kolindi Grabar Kitarović budući da je ona, kako smatraju, u više navrata pokazala više sluha za njihove probleme.

Pismo koje je do sada potpisalo više stotina nastavnika prenosimo u cijelosti:

Poštovana Predsjednice,

obraćamo Vam se kao članovi stručnih radnih skupina koji su u procesu Cjelovite kurikularne reforme izradili kurikulumske dokumente nastavnih predmeta, međupredmetnih tema, kurikulumskih područja i okvira za vrednovanje, za učenike s teškoćama, darovite učenike te kurikulume za rani i predškolski i osnovnoškolski odgoj i obrazovanje kao i kurikulume za gimnazijsko i strukovno obrazovanje.

Obraćamo se Vama jer smo prepoznali iskrenu podršku koju ste davali cijelomu procesu, stalno ističući njegovu važnost. Želimo s Vama podijeliti našu zabrinutost o mogućemu nastanku velike štete zbog opstruiranja i zaustavljanja procesa reforme.

Svi mi, članovi stručnih radnih skupina, a ima nas više od četiri stotine, prepoznati smo i priznati kao stručnjaci u svojim područjima. Svi smo se javili na javne pozive za sudjelovanje u Cjelovitoj kurikularnoj reformi sa željom da svojim znanjem i kreativnošću doprinesemo boljitku obrazovanja u našoj domovini, a po njima smo i izabrani. Dokumente smo izradili profesionalno, stručno, argumentirano i transparentno, primjenjujući spoznaje suvremenih znanstvenih istraživanja i iskustva dobre prakse te uvažavajući tradiciju hrvatskoga obrazovnog sustava.

Stručna je rasprava također pokazala da su naši sustručnjaci prihvatili dokumente i dali konkretne prijedloge koji su u velikoj mjeri prihvaćeni. Tako nastali dokumenti daju dobar temelj za izradu izvedbenih i školskih kurikuluma te njihovu eksperimentalnu provedbu da bi se osiguralo kvalitetno i suvremeno učenje i poučavanje u našim školama.

Zabrinuti smo jer nam nije jasno kako će izgledati nastavak ovoga iznimno složenoga procesa koji je, sada već razriješena, Ekspertna radna skupina izvrsno i promišljeno organizirala i vodila osiguravajući nam uvjete za vrlo zahtjevan rad.

Vjerujemo da svojim autoritetom možete pomoći i dati podršku da se proces nastavi s istom koncepcijom i istim načinom rada kao i dosad. Molimo Vas da pomognete da se procesu reforme osigura operativna, normativna i financijska podrška te, ono najvažnije, politička neovisnost! Nakon toliko uloženoga truda i rada Ekspertna radna skupina sigurno ne bi zatražila razrješenje da je imala podršku i uvjete za nastavak procesa. Uvjereni smo da bi oni nastavili raditi na kurikularnoj reformi kada bi se uvjeti u smislu stvarne podrške za to i ostvarili.

Ako se proces Cjelovite kurikularne reforme uskoro ne nastavi istom dinamikom, zbog zahtjevnosti i kompleksnosti vrlo će ga teško biti ponovo pokrenuti. Time gubimo šansu unaprjeđenja obrazovanja u Hrvatskoj koje je, bez sumnje, u velikom zakašnjenju za europskim sustavima. Nepovoljne posljedice za naše učenike koji žive u 21.stoljeću, a školuju se prema sustavu iz sredine 20. stoljeća, a samim time i za gospodarski razvoj i boljitak naše domovine mogle bi biti nesagledive.

Molimo Vas da primite predstavnike stručnih radnih skupina na razgovor kako bismo Vam detaljnije iznijeli svoja iskustva i stajališta. Željeli bismo da nam pomognete da javnost čuje i vidi da smo mi stručnjaci učitelji, praktičari, znanstvenici i metodičari koji radimo kompetentno i profesionalno te želimo i možemo doprinijeti tomu da obrazovanje u Hrvatskoj postane bolje, modernije i konkurentnije.

Zahvaljujemo te Vas pozdravljamo srdačno i s poštovanjem.