Kako bi spriječila to da se roditeljima, kojima se vrše ovrhe računa, skine novac namijenjen za sufinanciranje, odnosno financiranje troškova javnog prijevoza za učenike srednjih škola, Vlada je na današnjoj sjednici donijela odluku prema kojoj se ta sredstva za period siječanj – lipanj 2015. izuzimaju iz ovrhe
'Hrvatska je druga u Europi po broju mladih ljudi koji završavaju srednju školu, a na putu da završe školu često im stoji nemogućnost roditelja da plate prijevoz. Zato donosimo ovu odluku', kazao je premijer Zoran Milanović.
Vlada je donijela i odluku prema kojoj će MORH 26 stanova prebaciti Ministarstvu branitelja kako bi se zbrinuli branitelji bez stana. Također je odlučeno da Vlada iz prodaje izuzima dionice Đure Đakovića vrijedne 14 milijuna kuna i ustupa ih ratnim vojnim invalidima čiji su zahtjevi neriješeni.
Donesene su i tri odluke o pokretanju postupka za sklapanje ugovora o jamstvu i davanju triju suglasnosti za sklapanje ugovora o zajmu između društava unutar sustava Hrvatskih željeznica i Međunarodne banke za obnovu i razvoj. Zajmove će HŽ Infrastruktura, HŽ Cargo i HŽ Putnički prijevoz koristiti za financiranje projekta održivih Hrvatskih željeznica u Europi, odnosno za restrukturiranje, optimiranje broja zaposlenih i povećanje učinkovitosti poslovanja.
HŽ Infrastrukturi odobreno je zaduženje kod IBRD-a od 79 milijuna eura, HŽ Cargu 41,5 milijuna eura i HŽ Putničkom prijevozu 43 milijuna eura.
Prema riječima Siniše Hajdaša Dončića, ministara pomorstva, prometa i infrastrukture, tri tvrtke dobit će zajmove s kamatom ispod jedan posto te s počekom od tri do pet godina.
Valja istaknuti da će 40 posto od ukupnog iznosa tih kredita biti korišteno za retroaktivno financiranje kredita koji su imali prosječnu kamatu veću od pet posto.
Ministar je ustvrdio i da će jednokratna ušteda refinanciranjem nepovoljnih kredita u slučaju HŽ Infrastrukture iznositi 68 milijuna kuna godišnje, 74 milijuna kuna za HŽ Cargo i 68 milijuna kuna za HŽ Putnički promet.
Podloga za donesene odluke je Nacrt projekta održivog razvoja hrvatskog željezničkog sektora, a koji je Vlada prihvatila krajem siječnja i kojim se predviđa zajam od milijarde kuna koji bi trebao poslužiti optimiranju broja zaposlenih i tehnološkoj obnovi željeznice.