Vlada je danas opovrgnula tvrdnju Večernjeg lista da ne planira graditi pelješki most novcem iz EU fondova, te poručila kako je čvrsto opredijeljena za kvalitetno i učinovito povezivanje hrvatskog juga, koje uključuje i izgradnju pelješkog mosta i pristupnih cesta
Vlada u priopćenju 'netočnim i tendencioznim' ocjenjuje navode u Večernjem listu vezano za nacrte operativnih programa, dokumenata koji definiraju temeljne prioritete razvoja Hrvatske koji će se financirati iz EU fondova u razdoblju 2014.-2020., a posebno vezano na temu prometnog povezivanja hrvatskog juga i mogućeg financiranja pelješkog mosta iz sredstava EU fondova.
Večernji list je objavio da Vlada u operativnim programima poslanima Europskoj komisiji nigdje ne spominje pelješki most, iz čega zaključuje kako je 'Hrvatska i službeno signalizirala Europskoj komisiji da ne planira graditi pelješki most novcem iz fondova EU'.
Vlada u reagiranju naglašava kako je čvrsto opredijeljena da u što skorijem vremenu kvalitetno i učinkovito prometno poveže hrvatski jug – Dubrovnik, dubrovačko primorje, Pelješac, Korčulu i Mljet s ostatkom Hrvatske te da, temeljem svih dosadašnjih analiza, veliki projekt cestovnog povezivanja hrvatskog juga uključuje i izgradnju pelješkog mosta i pristupnih cesta.
'Ne radi se samo o prometnom povezivanju već i jasnoj namjeri da jedan takav projekt donese višestruke učinke na gospodarski razvoj cijelog područja, osobito Pelješca, Korčule i ostalih područja juga Hrvatske. Dakle, radi se o projektu od velikog značaja za regionalni razvoj', ističe Vlada.
Poboljšanje cestovne povezanosti juga Hrvatske, stoji u priopćenju, ostvarit će se kroz provedbu projekta koji je u Operativni program 'Konkurentnost i kohezija' uvršten pod imenom 'Cestovno povezivanje juga Dalmacije'.
'Projekt je predviđen pod aktivnostima vezanim za unaprjeđenje i gradnju cesta od regionalnog značaja, za što je predviđeno sufinanciranje iz Europskog fonda za regionalni razvoj u iznosu od 400 milijuna eura. Kada se ovom iznosu pridodaju nacionalna sredstva, jasno je da Hrvatska raspolaže dovoljnim financijskim resursima za gradnju pelješkog mosta, a što je do sada bila najveća prepreka realizaciji projekta', navodi Vlada.
Dodaje da su u Operativnom programu navedeni i okvirni rokovi vezani za provedbu projekta - prijava projekta planira se u drugom tromjesečju 2015., početak radova u trećem kvartalu 2016. godine, a završetak krajem 2019. godine.
'Kako je u sklopu projekta, osim pelješkog mosta i spojna cesta preko Pelješca do ceste D8 (Jadranske magistrale), navedeni naziv projekta bolje opisuje svrhu i opseg samog projekta', ističe Vlada.
Podsjeća pritom da je kroz izrađenu studiju predizvodljivosti potvrđeno da je most najbolje tehničko rješenje za bolje povezivanje juga Hrvatske, a konačna potvrda izbora mosta kao optimalnog načina povezivanja dobit će se kroz izradu studije izvodljivosti.
U tom kontekstu sam naziv projekta pruža dodatnu razinu fleksibilnosti, jer studija izvodljivosti može pokazati potrebu i za dodatnim aktivnostima ili zahvatima koji bi povećali opravdanost i primjerenost samoga projekta, kaže se u priopćenju.