Podizanje cijene autoplina na 4,04 kuna od 1. srpnja novo je poskupljenje od deset posto i udarac na hrvatski turizam – stoji u priopćenju Udruge za ukapljeni naftni plin (UNP), koja okuplja korisnike UNP-a u automobilima
Niz godina litra autoplina koštala je 3,35 kuna, da bi u travnju na snagu stupio pravilnik kojim se cijena tog goriva počinje određivati tržišno. Novim poskupljenjem, smatraju u Udruzi za UNP, taj se pravilnik krši jer bi cijena autoplina smjela iznositi najviše 50 posto cijene benzina, piše Novi list
Uzme li se u obzir trenutno važeća cijena Eurosupera 95 od 7,65 kuna, to znači da cijena autoplina čini gotovo 53 posto cijene benzina. Kako najavljuju u udruzi, ne bude li korekcije cijene naniže, prvo će organizirati potpisivanje peticije među vozačima, a onda i blokirati punionice autoplinom Ine i Proplina
U udruzi ističu da Ina i Proplin, najveći distributeri UNP-a u Hrvatskoj, zavaravaju potrošače složenim formulama i pričom o kretanju cijena na mediteranskom tržištu jer su cijene autoplina u okolnim zemljama niže od hrvatskih i do cijele jedne kune, sa svim trošarinama i davanjima državi.
»Da bi apsurd bio još veći, u tim zemljama, poput BiH, Slovenije, Crne Gore ili Srbije, riječ je o UNP-u koji se uvozi iz Hrvatske«, ističe se u priopćenju, u kojem spominju i to da podržavaju inicijativu nezadovoljnih inozemnih turista koji voze na autoplin da se o ponašanju Ine i Proplina hitno obavijeste ADAC i HAK kao krovne asocijacije vozača u Europi i Hrvatskoj.
»Od Ministarstva gospodarstva tražimo da hitno preispita utemeljenost cjenovne politike, a od MOL-a, kao većinskog vlasnika Ine, da se prema autoplinu odnosi barem kao u svojoj matičnoj zemlji, gdje je autoplin u povlaštenoj cjenovnoj kategoriji zbog ekoloških značajki«, kažu u udruzi za UNP.
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, zaključuju, razmišljaju i o kolektivnoj tužbi više od 60.000 vozača koji su spomenutim potezima Ine, Proplina i Vlade dovedeni u zabludu i prevareni.