Projekt splitskog 'mini metroa', kojim se od početka iduće sezone dio prometa planira preusmjeriti u predgrađe Kopilica i tako smanjiti nesnosne gužve u centru grada i prilazima trajektnoj luci, službeno će biti predstavljen u srijedu vožnjom probnog vlaka na relaciji od Kaštel Staroga do Trajektne luke. Potpisat će se niz ugovora između Ministarstva prometa, Grada Splita i tvrtki iz sustava Hrvatskih željeznica te prezentirati zahvati koji će se u Kopilici obaviti u idućih nekoliko mjeseci
Između ostalog, na ovu lokaciju iz samog centra premjestit će se autobusni kolodvor, a ovdje će dolaziti i brojni turistički autobusi čiji će se putnici kroz postojeći željeznički tunel vlakovima prevoziti do Rive i luke. Uredit će se i nekoliko većih površina za parkiranje automobila.
Hrvatske željeznice su za ovu namjenu odredile dvije kompozicije vlakova za regionalni prijevoz serije 7023, sa 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta. Po trenutnim planovima, na ruti 'mini metroa' oni će prometovati svakih 10 do 12 minuta.
Autobusni kolodvor imat će jednak broj perona kao i onaj u gradu (19), uredit će se četiri parkirališna prostora za turističke autobuse, osobne automobile i taksije, a rekonstruirat će se dio pristupnih cesta te jedna od zgrada na privremenom kolodvoru. Kako tportal doznaje, vode se i pregovori oko formiranja jedne karte koja bi mogla služiti za parkiranje i vlak, a moguće čak i brodski ili zračni prijevoz.
Preseljenje glavnog autobusnog i željezničkog kolodvora u Kopilicu dio je dugoročnih splitskih planova, a rješenje za iduću sezonu naziva se privremenim jer će tek početkom sljedeće godine biti predstavljen masterplan za ovu veliku investiciju. No, tvrdi se, vatrogasno rješenje za smanjenje ljetnih prometnih gužvi bit će u skladu s tim dokumentom, koji je osnova za realizaciju velikog prometnog čvora Kopilica.
Tijekom sutrašnje prezentacije ovog projekta predstavit će se i studija isplativosti povezivanja splitske trajektne i zračne luke, što je na proljetnoj sjednici Vlade u Splitu također proglašeno jednim od prometnih projekata od državnog značenja. Njome su se razmatrale tri varijante produljenja pruge do dvadesetak kilometara udaljenog aerodroma, a najizglednija je 'sjeverna varijanta', po kojoj treba dograditi tek osam kilometara i ne treba zahvaćati u već izgrađeno područje Kaštela.