Objava irske niskotarifne kompanije Ryanair o uvođenju ljetnih letova iz Dublina u Split i Dubrovnik od početka lipnja iduće godine, te istovremeno negiranje uprava dviju hrvatskih zračnih luka o postojanju bilo kakvog ugovora i reda letenja za sezonu 2019., navodno je iznenadila i Ministarstvo turizma
S jednim danom zakašnjenja za tportal su službeno odgovorili da je 'otvaranje novih aviolinija stvar poslovnog odnosa avioprijevoznika i zračnih luka', no potvrdili su da je ministar Gari Capelli tijekom nedavnog londonskog sajma WTM između ostalih održao i sastanak s predstavnicima Ryanaira.
'Istaknuli su kako planiraju širenje poslovanja u našoj zemlji, te da im Hrvatska ostaje jedno od najznačajnijih tržišta. Tema sastanka bili su planovi za Hrvatsku; tendencija je da se svake godine sezona letenja produljuje, pa tako većina letova počinje krajem travnja i početkom svibnja i letovi traju do sredine ili kraja listopada, a jednako se očekuje i u 2019.', stoji u pisanom odgovoru Ministarstva turizma.
Tportal je na istu adresu uputio i niz dodatnih pitanja o mogućem subvencioniranju ili sufinanciranju otvaranja novih linija iz javnih izvora - bilo preko Ministarstva, Hrvatske turističke zajednice ili drugih javnih izvora - no odgovoreno je tek s četiri riječi: 'Ministarstvo ne daje subvencije'.
Irska kompanija već godinama izražava želju za uspostavljanjem letova iz najvećih zračnih luka u Zagrebu, Splitu i Dubrovniku, no one na pristaju na davanje posebnih pogodnosti, obično nižih aerodromskih pristojbi i manje cijene usluga koje se plaćaju po putniku, jer smatraju da bi svojim dosadašnjim partnerima tako uveli nelojalnu konkurenciju. Direktor Zračne luke Split Lukša Novak za tportal je objasnio da su njihove cijene transparentne i jednake za sve prijevoznike, te da su i uvjeti za pogodnosti također jednaki za sve i ovise o broju letova i broju putnika.
Pored toga, od lokalnih turističkih zajednica Ryanair najčešće zahtijeva zakup oglasnog prostora u svom magazinu i na web stranicama, pa mu tako Zadarska županija na godišnjoj razini uplaćuje oko milijun i pol kuna.
U Turističkoj zajednici grada Splita za tportal su kazali da na ovaj način surađuju s brojnim kompanijama, no od samog Ryanaira nisu dobili nikakvu obavijest ili upit za suradnju. Jednako su odgovorili i iz Splitsko-dalmatinske županije.
Igra živaca tako je nastavljena i u srijedu: irska kompanija i dalje prodaje karte za po četiri tjedna leta između Dublina te Splita i Dubrovnika, s preciznom satnicom i cijenama od 50 eura naviše, dok na ovim aerodromima tvrde da službeno o tome nemaju pojma.