Na zadarski kolodvor vlak je posljednji put ušao prije više od desetljeća. Otada je postojeća infrastruktura u gradskoj četvrti Arbanasi prepuštena propadanju. Najava države o obnovi pruge i ponovnoj uspostavi željezničkog prometa između Zadra i Knina razveselila je mnoge, ali i otvorila novu perspektivu razvoja Zadra
Nakon obnove pruge bit će premještena zgrada postojećeg kolodvora iz središta grada u luku Gaženica, čime se širom otvaraju vrata realizacije velebnog projekta. Naime, na mjestu zahrđalih tračnica trebao bi niknuti futuristički Zadar, javlja HRT.
Branko Dukić, gradonačelnik Zadra, kazao je da je Zadar uvijek imao projekte koji su ga izdizali od ostalih gradova. Povezao bi cestom, ali prvenstveno šetnicom stari dio grada s lukom Gaženica.
'Mi smo to kolokvijalno nazvali Zadar 2, jer to bi u stvari i bio drugi centar grada', istaknuo je arhitekt Pero Marušić, autor projekta. Bio bi ondje niz novih sadržaja koji bi podignuli kvalitetu života, ali i dali novi gospodarski i turistički zamašnjak. Arhitekt Marušić poručuje među ostalim da su planirani škola, vrtići, vjerojatno i Crkva te park i šetnica. Sve bi to niknulo na prostoru koji danas ne služi nikome i ničemu.
Projekt predviđa i obnovu lučice Bregdetti, s novih 300 komunalnih vezova. Procjena projekta kreće se između 20-30 milijuna eura, a novac bi se namaknuo iz gradskog i državnog proračuna te sredstava EU-a.