uvođenje reda

Obračun s nepropisno parkiranim dostavljačima: Kazne brutalno rastu

15.07.2024 u 19:09

Bionic
Reading

Grad Zagreb pustio je u javno savjetovanje Nacrt prijedloga Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o uređenju prometa, prema kojoj se povećavaju kazne za nepropisno parkirana teretna vozila, autobuse, radne strojeve, ali i za sve one koji zaustave te parkiraju vozila opskrbe i dostave na mjestu koje nije predviđeno za tu namjenu

Premda još uvijek važeća odluka propisuje raspon pojedinih kazni - ovisno o tome za što se kažnjava - od 300 do 7000 kuna, u predloženim izmjenama one su postale fiksne i izražene u eurima te su znatno više nego što su bile u kunama.

Tako bi ubuduće kazna koja je bila u rasponu od 3000 do 7000 kuna - a odnosila se na nepropisno parkiranje teretnih automobila duljine veće od pet metara i najveće dopuštene mase do 3500 kilograma, kojima je dopušteno parkiranje na parkirališnim mjestima ako im dimenzije ne prelaze dimenzije parkirališnog mjesta, teretnih automobila najveće dopuštene mase veće od 3500 kilograma, autobusa, priključnih vozila i radnih strojeva - sada iznosila 1320 eura.

Ista kazna vrijedi za one koji zaustave i parkiraju teretna vozila radi opskrbe i dostave na mjestu koje nije predviđeno za tu namjenu.

Odgovorna osoba u čijem je vlasništvu nepropisno parkirano vozilo do sada je plaćala između 700 i 1700 kuna, a nakon što odluka bude usvojena, kazna će iznositi 220 eura.

Dostavna vozila u Zagrebu Izvor: Pixsell / Autor: Marko Lukunic/PIXSELL

Kaznom u iznosu od 800 kuna do 2000 kuna do sada se kažnjavala fizička osoba obrtnik i osoba koja obavlja drugu samostalnu djelatnost, a koja je koristila bez rješenja ili suprotno rješenju javno parkiralište za druge namjene. Ta će kazna ubuduće iznositi 660 eura.

Osim pravnih osoba, kazna je predviđena za vozače. Umjesto dosadašnjih 300 kuna, za nepropisno parkirana i zaustavljena vozila ubuduće će plaćati 260 eura.

Premda se to u obrazloženju odluke ne spominje, jasno je da Grad povećanjem kazni pokušava uvesti red u prometu jer je svakodnevno evidentno to da se svatko zaustavlja gdje želi, a da se na parkirnim mjestima u kvartovima nalazi sve više dostavnih vozila i manjih kamiona koji dužinom izlaze iz gabarita parkirališnih mjesta.

Nacrt prijedloga odluke u javnom savjetovanju bit će do 11. kolovoza.