mudra investicija

Zagrebački apsurdi: Prometnicu za 'nigdje' uredili za 12 milijuna kuna, a po njoj sad voze šleperi puni zemlje

21.08.2018 u 19:12

Bionic
Reading

Šleperi puni zemlje posljednjih dana udaraju ritam po novouređenoj Priobalnoj cesti uz Sveučilišnu bolnicu u Zagrebu. Riječ je o potpuno preuređenoj i u lipnju otvorenoj prometnici. Netom prije njene rekonstrukcije Zrinjevac je raskrčio šikaru kako bi tamo bila zona rekreacije za građane. Na jednu od ploha sada se dovozi zemlja s gradilišta, a umjesto u roštilju i rekreaciji građani mogu uživati u prašini

Sredinom lipnja zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, u pratnji direktora Zrinjevca Igora Toljana i direktora Zagrebačkih cesta Ante Todorića, otvorio je 2,5 kilometara dugačku obnovljenu Priobalnu cestu s biciklističkom stazom koja ide uz nikad završenu Sveučilišnu bolnicu do golf kluba.

Iako su mnogi prigovarali da cesta zapravo ne vodi nikamo i da je desetak milijuna kuna ulupano bezveze, dok istovremeno prometnice po gradu vape za obnovom, Bandić je na to odmahivao rukom i ustvrdio kako je njena obnova nužnost jer će ona 'biti pristupna cesta budućem projektu uređenja Sveučilišne bolnice, odnosno njene prve faze'.

Podsjetio je i kako je Zrinjevac nešto više od godinu dana ranije ondje raskrčio šikaru, postavio klupe i roštilje kako bi sugrađani mogli uživati u prirodi. Bio je Bandić i tada tamo, obilazio radove i ustvrdio kako će 'Zagrepčani iz ovog djela grada dolaziti na boravak u prirodu. Za tri mjeseca ovo će biti novi Bundek'.

Pred koji tjedan gradonačelnik je u Blatu najavio gradnju nacionalnog stadiona, a građani uz roštilj na zapadnoj strani bolnice trenutmo uživaju u prašini koju dovozeći zemlju s gradilišta podižu šleperi. Od Bundeka ni 'B'.

Anka Mrak Taritaš (GLAS), arhitektica i zastupnica u Gradskoj skupštini, kaže da je potpuno neprihvatljivo to da je sagrađena nova prometnica po kojoj sada voze šleperi puni zemlje.

'To je kao da u kući najprije postavite novi skupocjeni parket i onda za deset dana krenete preuređivati kupaonicu i sobe. Jasno je da će se parket oštetiti. Ista stvar će biti i s cestom. Mogla je ostati postojeća cesta koja bi se uredila kad se završe radovi. Ovako ćemo istu stvar platiti dva puta.

K tome nije jasno zašto se tamo odlažu zemljani iskopi ako se planira gradnja u budućnosti? Sve to samo je dokaz kaotičnog, diletantskog upravljanja gradom. Gradonačelnik se ujutro probudi i kaže 'imam ideju' i onda se po njoj radi bez konzultacije struke. To je nedopustivo jer je riječ o novcu građana Zagreba', smatra Mrak Taritaš.

Gradski zastupnik Tomislav Stojak (HNS) i sam se uvjerio u to kako stvari izgledaju na terenu i smatra da je krajnje neobično da se kamioni i kamioni zemlje voze po 12 milijuna kuna vrijednoj novoj prometnici, uz koju nema nijedne zgrade ni stanovnika, a u mnogim zagrebačkim kvartovima ulice se doslovno raspadaju.

  • +5
Zemlja u Blatu Izvor: tportal.hr / Autor: Vedran Brkulj

'Kome i čemu služi ta cesta? I ne samo cesta, već i biciklistička staza, koju nitko ne koristi, jer završavaju nigdje! Pardon, završavaju u golf klubu. Možda je i to razlog za gradnju tako skupe prometnice, a sad, osim za odlazak na golf, služi za prevoženje zemlje kamionima', kazao je Stojak.

Stojak: Sve oko nesuđene bolnice - stihija

Dodao je da je prostor oko Sveučilišne bolnice trebao služiti za rekreaciju i uživanje građana.

'Dovoženje ovako velikih količina zemlje na prostor koji bi trebao koristiti za rekreaciju građana dovoljno govori da je sve što se događa oko nesuđene Sveučilišne bolnice totalna stihija i više-manje hir i samovolja gradonačelnika, plaćena, nažalost, novcem svih nas koji živimo u Zagrebu', kazao je Stojak.

Mrak Taritaš navodi da kad se rade iskopi s tako velikih gradilišta, kao što je rotor, da u tom slučaju glavni projekt i studija utjecaja na okoliš trebaju imati procjenu koliko kubika čega će se iskopati i što će se s time dalje raditi.

  • +72
Radovi u Zagrebu Izvor: Pixsell / Autor: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

'Nije isto hoće li tu biti zemlje ili mineralnih sirovina. Podsjetit ću da kada se gradila zgrada Hypo, a danas Addiko banke, izvađene su velike količine šljunka i bilo je problema oko toga', navela je Mrak Taritaš.

Smatra da će u studenom, kad se rotor zatvori i kad krenu kiše, nastati kompletan kaos na južnom ulazu u Zagreb.

Petek: Fenomenalno planiranje!

Ni Renatu Peteku (Naprijed Hrvatska! – Progresivni savez) nije jasno zašto je prometnica obnovljena i zašto se u zoni za rekreaciju građana dovozi zemlja.

'Riječ je o 'fenomenalnom' planiranju. Da bi se odložila zemlja s jedne lokacije, zatrpat će se druga, ona koja je tek nedavno uređena, a usput će se uništiti cesta. To je samo dokaz da u Zagrebu nema ni plana ni strategije', zaključio je Petek.

Koje su lokacije predviđene za odvoz iskopa s gradilišta na i oko rotora i što se planira s njim, pitali smo u Gradu, ali do zaključenja teksta nismo dobili odgovor.