Zastupnik u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Renato Petek (Naprijed Hrvatska) u petak je upozorio da se zbog štetnih ugovora s Končarom i neodgovornih upravitelja Zagrebom i ZET-om, u vrelim ljetnim danima Zagrepčani voze u starim, neklimatiziranim tramvajima i autobusima, dok novi stoje u garaži
Petek je rekao da ZET u prometu maksimalno koristi stare tramvaje bez klime zbog toga što time ostvaruje uštedu.
'Ugovorom o održavanju je ugovoreno da ZET plaća tvrtki Končar - Električna vozila račune za održavanje temeljem broja prijeđenih kilometara. Stoga ZET svaki puta, kada u garaži ostane novi model, a liniju odradi stari, uštedi nešto novca', ustvrdio je Petek na konferenciji za novinare kod tramvajske stanice u Vukovarskoj kod zgrade Gradske uprave.
'Takav model mogao bih nazvati ozakonjenim 'reketom', jer je na cijenu od dvije milijarde kuna za 140 tramvaja Končaru od 2005. isplaćeno još minimalno milijardu kuna na održavanje. To je kao da kupite auto za 100.000 kuna te od prvog kilometra morate plaćati porez po prijeđenom kilometru, čak i nakon 14 godina, što vas na kraju košta još 50 posto vrijednosti vozila', objasnio je Petek.
Ocijenio je da je financijska šteta neprocjenjiva, a pitanje je i sigurnosti. Djelatnici ZET-a, neki vrhunski majstori, dodao je, 'zbog štetnog ugovora na novim modelima tramvaja ne smiju promijeniti niti žarulju ni staviti gumicu na brisač'.
'Zbog štetne politike grada i ZET-a da se vozila servisiraju kod vanjskih tvrtki, u tih 14 godina samo u sustavu održavanja smanjen broj radnika za 300', ustvrdio je.
Osvrnuo se i na radove na livadi između Gradske uprave i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog gdje će biti postavljen Spomenik domovini, za koji se već sada procjenjuje da će koštati preko 30 milijuna kuna.
Petek je rekao da je tamo HEP prije pet godina postavio vrelovod koji sada zbog izgradnje Spomenika domovini mora izmještati.
'To je potpuno suludo i bespotrebno trošenje novca građana Zagreba', rekao je Petek.
Za manifestaciju 'Ljeto na Savi' Petek kaže da se radi se o projektu gdje su se investirali milijuni kuna građana da bi se napravile privremene aktivnosti i nekakvi nasipi i konstrukcije koje će morati micati čim krene veća kiša, a to će već biti u rujnu.