Zastupnici Europskog parlamenta pozvali su na uklanjanje digitalnog jaza u Europi jer je pandemija pogoršala nejednakosti, što mnogima otežava pristup školskom obrazovanju. Rezolucija je usvojena u četvrtak s 593 glasa za, 58 protiv i 36 suzdržanih.
Zastupnici izražavaju žaljenje zbog 'ozbiljnih razlika' u poučavanju diljem EU-a tijekom razdoblja ograničenja kretanja zbog pandemije, pri čemu 32 posto učenika u nekim državama članicama nekoliko mjeseci nisu imala pristup obrazovanju. Zastupnici strahuju da će se time smanjiti buduće razine prihoda za cijelu generaciju i negativno utjecati na produktivnost rada i konkurentnost u cijeloj Europskoj uniji.
Stoga se treba neposredno baviti zatvaranjem digitalnog jaza, pri čemu Komisija daje prednost ulaganjima u povezivost i opremu, osobito u udaljenim i ruralnim područjima, te poučavanju i pomaganju učiteljima u osposobljavanju za upotrebu nove tehnologije.
'Mnoge zemlje još nisu spremne za drugi val koji sada pogađa Europu. Potrebno je učiniti više kako bi se svima zajamčio pristup kvalitetnom obrazovanju i osposobljavanju, a za to trebamo ulagati u obrazovanje. Duboko žalimo što Vijeće predlaže rezove u programima kojima se podupire obrazovanje i osposobljavanje. Ponovno pozivamo na utrostručenje proračuna za Erasmus+. Potičemo države članice da znatno povećaju javnu potrošnju na obrazovanje. Komisija mora dati prednost ulaganjima u obrazovanje u Planu oporavka', rekao je Victor Negrescu (S&D, Rumunjska) u ime Odbora za kulturu i obrazovanje na plenarnoj sjednici uoči glasanja.
Zastupnici također kritiziraju nedostatak koordinacije i razmjene najboljih obrazovnih praksi tijekom krize te tvrde da bi EU trebao biti aktivniji u koordinaciji među državama. Predložili su da bi državama članicama trebalo osigurati platformu za razmjenu praksi i pozvali na to da europski prostor obrazovanja napreduje „iz općenite vizije utemeljene na općim načelima u konkretan program rada“.
'Pozdravljamo paket mjera za obrazovanje koji je Komisija predstavila krajem rujna. Međutim, to je tek prvi korak. Vrijeme je da vizija europskog prostora obrazovanja i izmijenjeni akcijski plan za digitalno obrazovanje budu popraćeni konkretnim mjerama i financijskim sredstvima za njihovo ostvarenje', izjavila je izvjestiteljica Sabine Verheyen (EPP, Njemačka) nakon glasanja.
Prema podacima UNESCO-a, čak i u najrazvijenijim zemljama svijeta tijekom prvog vala krize uzrokovane bolešću COVID-19 pristup digitalnom obrazovanju iznosio je oko 90 posto, dok je 10 posto učenika ostalo zapostavljeno. Manje od 25 posto zemalja s niskim dohotkom pružilo je neki oblik učenja na daljinu.
Sadržaj je realiziran u suradnji s Uredom Europskog parlamenta u Hrvatskoj.