Splitska bolnica uskoro će započeti naplaćivati parkiranje u svom krugu i tako barem pokušati ublažiti prometni kaos koji ondje vlada i zbog kojega je, kako je neslužbeno potvrđeno, u vozilu hitne pomoći u zadnjih nekoliko godina preminulo dvoje pacijenata
Premda sama gužva dakako nije bila pravi uzrok njihove smrti, vodstvo KBC-a Split procjenjuje da je postojala mogućnost da se spase životi, no prometni krkljanac oduzeo je nekoliko minuta dragocjenog vremena. Informaciju nitko ne želi službeno potvrditi jer bi se, logično, nakon toga moglo postaviti i pitanje odgovornosti upravo zbog nereda oko druge najveće bolnice u državi, kojoj gravitira preko milijun pacijenata iz Dalmacije i BiH.
Naplata parkiranja smanjila bi pritisak te iz kruga KBC-a Split uklonila automobile koje ondje parkiraju stanari susjednih zgrada i vozila koja su ondje 'deponirana' na dulje vrijeme. Kako tportal doznaje, u splitskoj Gradskoj upravi ovih dana dovršava se projekt kojim bi se potpuno uredili svi prometni tokovi oko bolnice. Njime će se vjerojatno predložiti naplata parkiranja.
Sličan potez posljednjih mjeseci najavile su i bolnice u Dubrovniku i Zadru.
Problem oko Kliničkog bolničkog centra u Splitu vrlo je kompleksan i nastao je prije svega dugogodišnjom nebrigom gradskih vlasti. Prije petnaestak godina odobrena je gradnja goleme stambene zgrade Lazarica preko puta samog KBC-a, premda je upravo ondje bilo predviđeno parkiralište. Po službenom objašnjenju, jedna etaža podzemne garaže trebala je biti rezervirana za bolničke potrebe i pothodnikom spojena s cijelim kompleksom, no to se dakako nije dogodilo.
Na drugom, istočnom prilazu KBC-u Split situacija je još dramatičnija: ondje je izgrađeno novo najveće rodilište u Hrvatskoj i uređen Onkološki odjel, no splitska gradska vlast gotovo deset godina ne uspijeva izgraditi pristupnu cestu dugu tek 380 metara. Na njenoj trasi, naime, nalazi se desetak poslovnih objekata i skladišta, od kojih su neka i ilegalna, a samo za otkup dosad je potrošeno 45 milijuna kuna.
Neriješeni su odnosi s još četvero vlasnika i za to će, procjenjuje se, trebati platiti još 10 do 16 milijuna kuna. Postupak izvlaštenja je pokrenut, no gradonačelnik Ivo Baldasar najavio je da postoji mogućnost izmještanja trase na dio zemljišta koje je u bolničkom vlasništvu, kako bi se smanjili troškovi i ubrzala gradnja.