U Zagrebu će zbog obnove pružne dionice Zapadni kolodvor - Glavni kolodvor, kratke, ali jedne od najprometnijih dionica u Hrvatskoj, od 27. ožujka u 8,30 sati do 2. travnja u 18,20 sati promet teći jednim kolosijekom pa se očekuju kašnjenja, priopćila je u petak HŽ Infrastruktura
Zbog obnove će lijevi kolosijek pruge državna granica - Savski Marof - Zagreb Glavni kolodvor biti zatvoren za promet između Glavnog i Zapadnog kolodvora.
Popis vlakova koji od 27. ožujka do 2. travnja neće voziti od Glavnog kolodvora prema Zaprešiću, Savskom Marofu i Harmici te obratno, kao i raspored vožnji zamjenskih autobusa dostupan je na webu HŽ Infrastrukture.
Ostali vlakovi vozit će jednim kolosijekom na relaciji Zagreb GK - Savski Marof i obratno pa se očekuju kašnjenja pojedinih vlakova.
Za ulazak i izlazak putnika koristit će se peron na desnom (sjevernom) kolosijeku.
Između kolodvora tzv. zatvori pruge usklađeni su s dinamikom izvođenja radova i planirani su povremeno, sve do završetka radova, što se očekuje sredinom 2024. godine.
Dionicom dnevno prođe 150 vlakova, moći će voziti do 120 km/h
Projekt obnove provodi se na jednoj od najprometnijih dionica u Hrvatskoj koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2, kojom na dan prođe oko 150 vlakova.
Pružna dionica duga 3,5 kilometara iznimno je važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz, ističe HŽ.
Obnova dionice počinje od stajališta Kustošija, koje je obnovljeno prošle godine, pa do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor.
Radovi obuhvaćaju cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, što uključuje obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na području Zapadnog kolodvora.
Obuhvaćaju i sanaciju mostova i izgradnju propusta, izgradnju uređenih površina za pristup putnika, radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, modernizaciju željezničko-cestovnih prijelaza "Vodovodna" i "Republike Austrije" te obnovu i zamjenu dijela sustava kontaktne mreže.
Procijenjena vrijednost projekta je 29,2 milijuna eura, a sredstva su u cijelosti osigurana iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Radove izvodi tvrtka Swietelsky d.o.o.
Po završetku radova vlakovi će tom dionicom moći prometovati brzinom do 120 km/h, podignut će se razina sigurnosti i interoperabilnost, povećat će se propusna moć pruge i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu, poručili su iz HŽ-a.