CESTE, MOSTOVI I ŽELJEZNICA

Zbog prometnog kolapsa padaju glave u Hrvatskim cestama, evo kako će Vlada riješiti splitske probleme

10.04.2018 u 15:30

Bionic
Reading

Zbog katastrofalno loše organiziranih radova, koji već mjesecima uzrokuju goleme gužve na jedinom prilazu Splitu, a u ponedjeljak su rezultirali i potpunim prometnim kolapsom u Splitu, Solinu i Kaštelima, uslijedile su smjene u Hrvatskim cestama. Smijenjen je voditelj Ispostave Split Igor Njegovan, doznao je tportal

Rezultat je to dvosatnog sastanka splitskog gradonačelnika Andre Krstulovića Opare te ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, održanog u ponedjeljak u Banovini.

'Vrlo energično smo ministru ukazali na nedopustivost činjenice da su zbog jako lošeg planiranja nastali čepovi na jedinom ulazu u grad, koji su život građana napravili nepodnošljivim. Radi se o običnoj nonšalanciji, a ministar je shvatio naše poruke i jamčio da će vrlo brzo riješiti probleme. U idućih dan ili dva očekujem neke interesantne odluke, čak i u kadrovskom smislu', kazao je Krstulović Opara u utorak.

'Jasno mi je da Hrvatske ceste provode javnu nabavu i sklapaju ugovore s najpovoljnijim ponuđačima, ali ako te tvrtke nemaju dovoljno ljudi za rad u dvije ili tri smjene, onda se postavlja pitanje kriterija i smisla same javne nabave', dodao je splitski gradonačelnik. Odbio je javno govoriti o smjenama u ovoj državnoj tvrtki, kazavši da će se o tome vjerojatno oglasiti ministar Oleg Butković.

U Hrvatskim cestama za tportal su službeno kazali da se razmatra taj slučaj. 'Od naše ispostave u Splitu zatraženi su svi podaci i trenutno se analizira eventualna odgovornost rukovodećih osoba', kazala nam je glasnogovornica HC-a Tamara Pajić.

U utorak poslijepodne stigla je potvrda: zbog propusta u organizaciji gradilišta u Solinu smijenjen je voditelj Ispostave Split u Hrvatskim cestama Igor Njegovan.

Prometna gužva u Solinu zbog gradnje nadvožnjaka
  • Prometna gužva u Solinu zbog gradnje nadvožnjaka
  • Prometna gužva u Solinu zbog gradnje nadvožnjaka
  • Prometna gužva na ulasku u Split
  • Prometna gužva na ulasku u Split
  • Prometna gužva na ulazu u Split
    +7
Prometna gužva na ulasku u Split Izvor: Cropix / Autor: Dalmatinski portal

Sastanak u ponedjeljak dio je priprema za sjednicu Vlade koja će se u Splitu održati početkom svibnja, a već u utorak ujutro Butkovićevi i Oparini suradnici u Zagrebu su razrađivali ono što su njih dvojica načelno dogovorili. Radi se, kako je objašnjeno tportalu, o nekoliko velikih i konkretnih projekata.

Pet velikih projekata

Prvi je otvaranje novog spoja Splita, Solina i Kaštela s autocestom preko budućeg tunela kroz Kozjak i povezivanje tog pravca s trajektnom lukom u centru grada, moguće i uz most koji bi se protezao nad Kaštelanskim zaljevom. Dogovoreno je da ova ideja dobije status strateškog projekta.

Drugi veliki zahvat je obilaznica Solina i Splita, koja bi se uklopila u brzu cestu Trogir - Omiš, a prioritetna dionica je Mravinci - TTTS, kojom bi se izmjestio veći dio tranzitnog prometa sa splitskih gradskih avenija. Hrvatske ceste još prije dvanaest godina započele su radove upravo na TTTS-u, no do danas je ondje niknuo tek golemi ilegalni deponij otpada. Butković je u ponedjeljak naložio hitno ograđivanje terena i čišćenje smeća.

Treći projekt je splitska Istočna obala, odnosno konačno primjereno povezivanje trajektne luke s mrežom gradskih i državnih prometnica novom cestom ili tunelom do Poljičke ceste, a četvrti izmještanje glavnog željezničkog i autobusnog kolodvora u zonu Kopilica.

Peti veliki projekt je povezivanje zračne i trajektne luke prigradskom željeznicom, a za njega je procijenjeno da će ga biti moguće najbrže ostvariti. Potrebno je izgraditi još samo osam kilometara pruge između Kaštela i Trogira.

'Aerodrom godišnje primi gotovo tri milijuna putnika, trajektna luka više od pet milijuna, a svi oni fluktuiraju ovim područjem bez kvalitetnog javnog prijevoza. Sa županom i gradonačelnicima okolnih gradova postavili smo infrastrukturnu platformu i odradili pripreme, Ministarstvo prometa platit će studiju izvodljivosti, a procjenjujem da bismo s tim poslom mogli započeti do kraja mog mandata', kazao nam je Krstulović Opara.

Andro Krstulović Opara, Kolinda Grabar Kitarović i Jelena Hrgović
  • Kolinda Grabar Kitarović, Andro Krstulović Opara, Jure Šundov
  • Kolinda Grabar Kitarović
  • Andro Krstulović Opara, Kolinda Grabar Kitarović
Predsjednica Grabar Kitarović u posjetu gradonačelniku Andri Krstuloviću Opari Izvor: Pixsell / Autor: Miranda Cikotic

Dogovor kod Gorana Marića

Sve ove točke trebale bi se naći na dnevnom redu sjednice Vlade u Splitu 4. svibnja, a u svim slučajevima radi se o državnim pravcima koji su proteklih godina bili dramatično zapušteni. Podsjetimo, i predsjednica Kolinda Grabar Kitarović prije dva tjedna proglasila je sramotnom činjenicu da Split kao jedini veći hrvatski grad još uvijek nema obilaznicu.

Slični pripremni razgovori odvijaju se i s predstavnicima drugih ministarstava, pa su suradnici splitskog gradonačelnika ovog utorka bili na dogovoru kod ministra državne imovine Gorana Marića.